ابوظبی امشب میزبان نیمه‌نهایی‌کلاسیک لیگ قهرمانان آسیاست

پرسپولیس، طلسم شکن‌باش

باخت به پیکان و از دست رفتن پیروزی مقابل سپاهان را باید فراموش کرد. امشب برای هواداران پرسپولیس زمان یادآوری خاطرات خوب است. تیم برانکو در آستانه صعود به فینال لیگ قهرمان آسیاست و در سالی که تیم ملی صعودی مقتدرانه به جاتم جهانی داشته، چیزی به اندازه قهرمانی در آسیا، موفقیت‌های فوتبال ایران را تکمیل نمی‌کند.
کد خبر: ۱۰۷۷۱۵۵

حریف امشب قرمزها تیم سرشناس الهلال عربستان است؛ نبردی کلاسیک در نیمه نهایی آسیا. این دو تیم قدیمی از سال 1991 تاکنون 12بار با هم روبه‌رو شدهاند که سهم پرسپولیس در پیروزی‌ها بیشتر از الهلال است. 4 برد برای نماینده ایران، 5 تساوی و 3 برد هم برای نماینده عربستان. پس اگر الهلال برای خیلی از تیم‌های حاشیه خلیج فارس تیمی ترسناک به حساب می‌آید، در مواجهه با پرسپولیس این الهلال است که ترس بیشتری دارد. این ترس در دور گروهی هم به خوبی مشهود بود. گرچه هر دو بازی پرسپولیس و الهلال با تساوی به پایان رسید اما این تیم برانکو بود که توپ و میدان را در اختیار داشت. در بازی رفت که قرمزها با گل مسلمان از الهلال پیش افتادند و در بازی برگشت هم در غیاب سیدجلال حسینی، سروش رفیعی و محمد انصاری باز تیم برتر میدان بودند و باوجود برتری کار به تساوی بدون گل کشید. همان دو تساوی باعث شد الهلال بهعنوان تیم اول راهی مرحله حذفی شود و پرسپولیس در جایگاه دوم قرار بگیرد. حالا وقت جبران است. بازی رفت امشب به میزبانی الهلال در ابوظبی برگزار می‌شود و بازی برگشت هم 25 مهر ماه در مسقط برگزار می‌شود که پرسپولیس میزبان است. عبور از این مرحله برای پرسپولیس می‌تواند به منزله یک طلسم شکنی بزرگ باشد. این پنجمین حضور قرمزها در نیمهنهایی است و هواداران این تیم می‌خواهند خاطره تلخ شکست در 4 نیمه نهایی قبلی را از ذهن پاک کنند. پرسپولیس اگرچه بهتر سین گلزن این فصل خود را به شکلی کاملا غیرمنتظره در آستانه بازی با الهلال از دست داد اما این شایستگی را دارد که به انتظار طولانی هوادارانش برای حضور در فینال لیگ قهرمانان آسیا پایان دهد. این طلسم شکنی، می‌تواند مقدمه‌ای باشد برای شکستن یک طلسم بزرگ دیگر. طلسمی که باعث شده تیم‌های ایرانی 24 سال دستشان از رسیده به جام قهرمانی در آسیا کوتاه بماند. فعلا همه حواس‌ها به دو بازی رفت و برگشت با الهلال است. دو بازی سرنوشت ساز و مهم در تاریخ باشگاه پرسپولیس.

دهمین گلزن کیست؟

پرسپولیس در بازی‌های رودررو 10 بار دروازه الهلال را باز کرده و 12 بار نیز دروازه‌اش باز شده است. اما نکته جالب در مورد گلزن‌های پرسپولیس به الهلال است که همگی نامدار هستند. مرتضی کرمانیمقدم، مهدی مهدویکیا، رضا شاهرودی، علی انصاریان، علی کریمی (دو گل)، حامد کاویانپور و محسن مسلمان بازیکنانی هستند که در این 26 سال مقابل الهلال گلزنی کرده‌اند. یک گل پرسپولیس هم گل به خودی مدافعان الهلال بود. حالا باید دید دهمین گلزن پرسپولیس مقابل الهلال کدام بازیکن است؟ افسوس که طارمی نمی‌تواند در این فهرست باشد.

برانکو: با قدرتمندترین تیم آسیا بازی داریم

برانکو ایوانکوویچ، سرمربی پرسپولیس در نشست خبری دیدار با الهلال گفت: الهلال بهترین تیم آسیاست. با تیمی قدرتمند و سرسخت مصاف خواهیم کرد.

وی در خصوص غیبت مهاجم گلزن تیمش در این بازی که با محرومیتی چهار ماهه از سوی فیفا مواجه شده است، گفت: طارمی یکی از بهترین مهاجمان و یکی از بهترین گلزنان قاره آسیاست، اما به هر حال جانشینی برای او داریم. در اهمیت طارمی برای پرسپولیس می‌توانم اهمیت کارلوس ادواردو برای الهلال را مثال بزنم.

سرمربی کروات سرخپوشان در بخش دیگری از صحبت‌هایش با اشاره به این که نباید غیبت طارمی تأثیری روی عملکرد تیم بگذارد، گفت: ما روی روحیه تیمی تمرکز کرده‌ایم، نه یک بازیکن. روحیه تیمی مهم تر از مشکلاتی است که ممکن است در جریان بازی در ورزشگاه به وجود بیاید.

برانکو افزود: نتایج ما روند رو به رشدی داشته و اکنون تیمی قدرتمند در اختیار داریم. این گفته من هم در دو بازی رفت و برگشت برابر الاهلی عربستان مشهود بود. ما موفق شده‌ایم با بازیکنان بومی به این مرحله از مسابقات گام بگذاریم و تلاش می‌کنیم برابر الهلال هم نتیجه خوبی بگیریم.

دیاز: عاشق چنین بازی‌هایی هستم

سرمربی آرژانتینی الهلال تاکید کرد شاگردانش برای تقابل با تیم تحت‌هدایت برانکو ایوانکوویچ آماده هستند.

رامون دیاز گفت: بازی سختی برای هر دو تیم راه یافته به این مرحله است، اما ما به لحاظ فنی و تاکتیکی آماده‌ایم.

وی در خصوص غیبت هافبک تیمش در این بازی گفت: نواف العابد، بازیکن خیلی مهمی برای ما به شمار می‌رود. امیدوارم با صعود به فینال، دوباره او را در اختیار داشته باشیم. ما بازیکنانی داریم که می‌توانند جای خالی العابد را پر کنند.

سرمربی الهلال گفت: بازیکنان ما بخوبی برای تقابل با پرسپولیس آماده هستند و امیدواریم بازی زیبا و جالبی برای تمام کسانی که آن را تماشا می‌کنند، باشد.

دیاز با اشاره به این که تیمش آمادگی بالایی دارد، خاطرنشان کرد: بازیکنانمان را به لحاظ روحی و فنی به شرایط ایده‌آلی رسانده‌ایم. الهلال به چنین بازی‌هایی و بازی تحت‌فشار عادت دارد.

سرمربی آرژانتینی الهلال تأکید کرد: نمی‌دانم چطور باید از مسئولان و مردم امارات بابت استقبال گرمی که از ما داشتند، تشکر کنم. همیشه از بودن در اینجا خوشحالیم، از این‌رو بهتر است همیشه اردوهای خود را اینجا برپا کنیم. عاشق چنین بازی‌هایی هستم. باید از تمام جنبه‌ها آماده باشیم و نباید از مسیر بازی همیشگی خود دور شویم.

منشا: نمی‌ترسیم

گادوین منشا درباره بازی حساس با الهلال گفت: ما هیچ ترسی از الهلال نداریم و تمام تلاش خود را به کار خواهیم بست تا بتوانیم به فینال لیگ قهرمانان آسیا راه یابیم. منشا در بازی برابر الاهلی در دو بازی رفت و برگشت توانست برای تیمش گلزنی کند و در بازی امشب نیز امید اول گلزنی سرخپوشان خواهد بود.

نوراللهی: به فینال فکر می‌کنیم

هافبک تیم فوتبال پرسپولیس گفت: خوشحالم که حالا می‌توانم بازی کنم و در صورت صلاحدید کادر فنی به میدان بروم.

احمد نوراللهی پس از حضور در اردوی پرسپولیس در امارات درباره بازگشت به این تیم گفت: من از ابتدای تمرینات، کنار سایر بازیکنان بودم، اما نمی‌توانستم بازی کنم. حالا این مشکل برطرف شده است. از وزیر ورزش ممنونم که مساعدت لازم را برای بازگشتم به بازی‌های پرسپولیس انجام داد.

او تصریح کرد: این تیم یکی از بهترین‌های عربستان است. آنها تیم خوب و باکیفیتی هستند اما یادمان باشد پرسپولیس هم بسیار خوب است. امیدوارم با دعای هواداران بتوانیم به فینال لیگ قهرمانان آسیا برسیم.

کامیابی‌نیا جریمه شد

کمیته انضباطی کنفدراسیون فوتبال آسیا (AFC) تازه‌ترین آرای انضباطی را منتشر کرد که بر این اساس، کمال کامیابی‌نیا، هافبک پرسپولیس به خاطر حرکت خشنش در بازی با الاهلی عربستان 3000 دلار جریمه نقدی شد.

کامیابی‌نیا همان یک بازی محرومیت معمول خود را سپری خواهد کرد و از این حیث، محرومیت بیشتری شامل حالش نمی‌شود. او یک ماه فرصت دارد تا جریمه خود را به AFC پرداخت کند و در صورت تکرار چنین حرکاتی، محرومیت‌های بیشتری در انتظار وی خواهد بود.

طاهری: تفکر پرسپولیس قهرمانی است

مدیر عامل باشگاه پرسپولیس در جمع بازیکنان تیم گفت: باید برای تبدیل شدن به تیم اول غرب آسیا و پس از آن قهرمانی در آسیا، در این بازی به میدان برویم.

علی‌اکبر طاهری، خطاب به بازیکنان گفت: در مرحله حساسی از رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا قرار گرفته‌ایم. نیازی به گفتن نیست که هر مرحله از رقابت‌ها تفکر و سبک کاری خودش را طلب می‌کند. مهم است که با تفکری بالاتر از این سطح رقابت‌ها در مسابقه حاضر شوید. چیزی غیر از حضور در فینال آسیا نباید در اندیشه ما باشد. هر چند بازی به بازی پیش می‌رویم ولی نباید یک لحظه هم این فکر که هدف ما قهرمانی در آسیاست و برای آن، تمرین و تلاش کرده‌ایم، از ذهن شما دور شود، چون شما و هواداران پرسپولیس لیاقت این را دارید.

وی ادامه داد: همگی باید تعهد کاری خودمان را بیشتر کنیم. نباید کاری کنیم که به تیم صدمه‌ای برسد. حضور تک تک شما برای تیم و ما ارزشمند است ولی بود یا نبود یکی دو بازیکن نباید برای ما حس خطر و تردید ایجاد کند چون از قبل برای چنین شرایطی آماده شده‌ایم.

طاهری تصریح کرد: باید تمام هم و غم ما این باشد که تیم ضربه نخورد و جلوی ضربه به آن را بگیریم. بی‌تردید ما با مهم‌ترین بازی تا به این جای کار روبه‌رو هستیم. پیروزی در مجموع دو بازی رفت و برگشت پرسپولیس را به عنوان قطب اول غرب آسیا مطرح می‌کند و باید با تمام وجود برای قهرمانی در آسیا تلاش کنیم.

از نگاه AFC

کنفدراسیون فوتبال آسیا (AFC) نیز گزارشی درباره وضعیت پرسپولیس و الهلال پیش از دیدار حساس امشب منتشر کرد.

سایت کنفدراسیون فوتبال آسیا نوشت: هر دو تیم امیدوارند، برای اولین بار پس از تغییر لیگ قهرمانان آسیا از سال 2002 به فرم جدیدش به عنوان قهرمانی دست پیدا کنند. الهلال از ماه می‌که صدرنشین گروهش بوده تا این مرحله صدرنشینی خود را در مسابقات حفظ کرده است.کنفدراسیون فوتبال آسیا در ادامه به پرسپولیس پرداخته و می‌نویسد:

پرسپولیس مسابقات لیگ قهرمانان آسیا 2017 را با جنگ آغاز کرد. آنها موفق شدند به مرحله یک‌هشتم راه پیدا کنند. در مجموع بازی رفت و برگشت لخویا قطر را با نتیجه یک بر صفر شکست دادند و مرحله یک‌چهارم را نیز پشت سر گذاشتند و برای اولین بار در تاریخ به نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان آسیا رسیدند. این گزارش از مسلمان، علیپور و منشا به عنوان بازیکنان تاثیرگذار و سرنوشت‌ساز پرسپولیس یاد کرده است.

سوت داور کره‌ای

دیدار رفت تیم‌های الهلال عربستان و پرسپولیس از مرحله نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان آسیا در حالی امشب از ساعت 19 و 30 دقیقه در ورزشگاه محمدبن زاید ابوظبی برگزار می‌شود که تیم داوری از کره جنوبی،‌ قضاوت این بازی را بر عهده دارد.

داور وسط: کیم جونگ هیوک/ کمک اول: یون کوانگ یول/ کمک دوم: کیم یونگا/ داور چهارم: بانگ جیول/ ناظر داوری: اسماعیل الحافی از اردن/ ناظر مسابقه: آدام دیوید مارک از استرالیا

غایبان الهلال

باشگاه الهلال، رسما غایبان خود را در دیدار رفت مقابل پرسپولیس در نیمه نهایی لیگ قهرمانان آسیا اعلام کرد که به شرح زیر است: محمد الشهلوب (خط خورده)، نواف العابد (مصدوم)، مختار فلاته (خط خورده) و حسن کادش (خط خورده).

سامی الجابر: برد پرسپولیس یعنی قهرمانی

اسطوره باشگاه الهلال و فوتبال عربستان ییش از دیدار با پرسپولیس در نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان آسیا گفت: بازی پرسپولیس برای الهلال بازی سرنوشت‌سازی است زیرا همیشه در بازی‌های نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان آسیا اتفاقاتی غیرقابل پیش‌بینی می‌افتد. سامی جابر افزود: الهلال اگر بتواند پرسپولیس را پشت‌سر بگذارد و به فینال برسد، مطمئنا قهرمان آسیا می‌شود. الهلال مجموعه‌ای از بازیکنانی دارد که مستحق قهرمانی در آسیاست.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها