رئال‌مادرید و دورتموند در حالی در هفته دوم مرحله گروهی لیگ قهرمانان رو به روی هم قرار می‌گیرند که پیروزی‌شان مقابل حریفان در لیگ‌های داخلی، آنها را امیدوار به کسب نتیجه در این بازی کرده است. شاگردان پیتر بوش هلندی در آخرین بازی بوندس لیگا، در خانه میزبان مونشن گلادباخ بودند که با درخشش اوبامیانگ توانستند حریف را با نتیجه 6 بر یک شکست دهند و به سومین پیروزی پیاپی خود در لیگ آلمان برسند. این تیم هم اکنون با 16 امتیاز و به تنهایی در صدر فوتبال آلمان قرار دارد. اما در طرف مقابل، اوضاع رئالی‌ها در مسابقات داخلی تا حدود زیادی با حریف آلمانی‌شان متفاوت است.
کد خبر: ۱۰۷۶۹۹۹

رئالی‌ها اگرچه در بازی آخر خود در خانه آلاوز به پیروزی رسیدند، اما هم‌اکنون 11 امتیازی بوده و با بارسای صدرنشین هفت امتیاز فاصله دارند. شاگردان زیدان حالا امیدوارند با کسب نتیجه مطلوب در سیگنال ایدونا پارک دورتموند به موفقیت‌های خود ادامه دهند. البته زیدان و تیمش به خوبی می‌دانند که طرفداران زرد و سیاه‌های آلمانی چه فضای سختی را در ورزشگاه خانگی برای آنها ایجاد می‌کنند. سابقه بازی‌های گذشته این دو تیم در لیگ قهرمانان به خوبی نشان می‌دهد رئال کار سختی مقابل شاگردان بوش دارد.

دورتموند تاکنون شش بار در خانه میزبان رئالی‌ها بوده که آمار سه برد و سه تساوی را از خود بر جای گذاشته است و بر همین اساس بسیار امیدوار است که در بازی امشب این رکورد را همچنان نگه دارد. یکی دیگر از نکات جالب این است که در شش فصل گذشته لیگ قهرمانان این دو تیم تاکنون پنج بار در یک گروه قرار گرفته‌اند. آخرین بار به فصل گذشته باز می‌گردد که شاگردان زیدان در مرحله گروهی پشت سر دورتموند قرار گرفتند و به عنوان تیم دوم به مرحله حذفی رفتند. آخرین بازی آنها مقابل یکدیگر در مرحله گروهی فصل پیش با نتیجه 2بر 2به پایان رسید.

دو تیم در حالی امشب در ساعت 15 :22 مقابل هم قرار می‌گیرند که چند غایب سرشناس دارند. کریم بنزما و مارسلو از جمله بازیکنان سرشناس رئال هستند که به‌دلیل مصدومیت به این بازی نمی‌رسند. در دورتموند هم مارکو رویس آلمانی که هنوز دوران نقاهت مصدومیت همسترینگ را می‌گذراند، مهم‌ترین غایب به حساب می‌آید. تیم آلمانی امیدوار است با پیروزی در این بازی، شکست 3 بر یک هفته نخست مقابل تاتنهام را فراموش کند. آنها برای موفقیت در بازی امشب حساب ویژه‌ای روی اوبامیانگ و یارمولنکو باز کرده‌اند. اوبامیانگ تا اینجای کار در بازی‌های بوندس لیگا خوش درخشیده و بازیکن اوکراینی هم به واسطه گل زیبای خود مقابل تاتنهام، نگاه‌ها را به سمت خود معطوف کرده است. رئالی‌ها هم برای این بازی نگاه ویژه‌ای به رونالدو دارند. ستاره پرتغالی رئال اگرچه در چهار بازی نخست لالیگا غایب بوده، اما می‌داند که برای بازگشت به روزهای اوج نیاز دارد تا در چنین بازی‌هایی بدرخشد.

لیگ قهرمانان اروپا

مرحله گروهی / هفته دوم

سه‌شنبه 4 مهر

گروه E: سویا ـ ماریبور؛ اسپارتاک ـ لیورپول (15 :22)

گروه F: ناپولی ـ فاینورد؛ منچسترسیتی ـ شاختار (15 :22)

گروه G: بشیکتاش ـ لایپزیک؛ موناکو ـ پورتو (15 :22)

گروه H: دورتموند ـ رئال‌مادرید؛ آپوئل نیکوزیا ـ تاتنهام(15 :22)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها