دم آوردن چای در برخی کشورهای آسیایی نوعی هنر نامیده می‌شود، زیرا دربردارنده ظرافت‌های زیادی نظیر تعیین دقیق زمان دم آوردن، مقدار چای خشک مورد استفاده و موارد دیگری از این دست است. هر تغییر کوچک در کیفیت این نوشیدنی تاثیر می‌گذارد. برای نمونه، دمای بالا هنگام دم کشیدن موجب از بین رفتن مواد سودمند آنتی‌اکسیدان می‌شود. در این میان، چایساز هوشمندی طراحی شده که می‌تواند ضمن تهیه یک نوشیدنی خوش عطر بر میزان مواد سودمند آن نیز بیفزاید.
کد خبر: ۱۰۷۵۹۲۳

این دستگاه که تیموسا (TEAMOSA) نام دارد، از فناوری اولتراسونیک استفاده می‌کند. این فناوری امکان استخراج هرچه بیشتر مواد آنتی‌اکسیدان موجود در برگ چای را می‌دهد. این دستگاه به‌صورت خودکار می‌تواند دما و زمان بهینه دم کشیدن چای را تعیین کند. افزون بر این، اپلیکیشن ویژه این دستگاه نیز به کاربر امکان تهیه چای براساس سلیقه خود را می‌دهد. تیموسا 399 دلار قیمت دارد.

کلاه ایمنی متفاوت برای موتورسواران

طراحی کلاه ایمنی موتورسواران از حدود 60 سال پیش تاکنون تغییر چندانی نکرده است. با این وجود مدتی است برخی نوآوران به فکر گنجاندن قابلیت‌های نوین در این وسیله مهم افتاده‌اند. یک تیم نوآور ژاپنی اخیرا کلاهی ایمنی با نام کراس‌هلمت (CrossHelmet) طراحی کرده که از قابلیت‌های متعددی نظیر مسیریابی و فیلتر صدا برخوردار است. این کلاه دارای یک دوربین در عقب است که می‌تواند تصویری از پشت موتورسوار را دریافت و به صفحه نمایش کوچکی که در قسمت پیشانی کلاه قرار دارد، ارسال کند. با اتصال این کلاه ایمنی به گوشی هوشمند نیز امکان نمایش فاصله، زمان باقیمانده برای رسیدن به مقصد و البته جهت درست برای رسیدن به آن نیز وجود دارد. همچنین فناوری ویژه فیلتر صدا در این کلاه امکان فیلتر کردن صداهای مزاحم محیط را به کاربر می‌دهد. طبق اعلام شرکت سازنده، کراس هلمت قرار است از پاییز سال آینده وارد بازار شود.

چراغ قوه خورشیدی

انرژی خورشیدی، منبعی کم‌هزینه برای تامین نیازهای روزمره ما به شمار می‌رود. هیلو (Heilo) گجتی است که با هدف بهره‌گیری از این انرژی به منظور تامین نور مورد نیاز طراحی شده است. هیلو دارای یک صفحه خورشیدی با بهره‌وری بسیار بالاست که می‌تواند درصد قابل توجهی از نور دریافتی را به انرژی الکتریکی تبدیل کند. هیلو را می‌توان به‌عنوان چراغ قوه، فانوس و نیز لامپ ثابت مورد استفاده قرار داد. این دستگاه دارای یک باتری 5200 میلی‌آمپری است که در صورت شارژ بودن، قابلیت تبدیل به پاوربانک را نیز دارد. یکی از اصلی‌ترین مزایای هیلو، از بین بردن نگرانی برای تمام شدن باتری آن است. این لامپ در صورت حالت پرنور می‌تواند تا 15 ساعت و در حالت کم نور تا یک ماه به‌صورت پیوسته و بدون وقفه روشن بماند. سازندگان هیلو امیدوارند این وسیله بتواند در مناطق دورافتاده و محروم کاربرد داشته باشد.

کاردستی آکروباتیک

پاورآپ دارت (PowerUP Dart) به کاربران امکان ساخت هواپیمای کاغذی با قدرت پرواز و نیز انجام حرکات آکروباتیک را می‌دهد. برای استفاده از آن کافی است یک تکه کاغذ را به شکل یک هواپیما درآورده و این گجت را روی آن متصل کنیم. اپلیکیشن ویژه این گجت نیز امکان کنترل و مشاهده میزان سوخت (شارژ) موتور را نشان می‌دهد. این اپلیکیشن همچنین امکان انجام حرکات آکروباتیک توسط این هواپیما را فراهم می‌کند. گفتنی است اپلیکیشن پاورآپ دارت به گونه‌ای طراحی شده که با حرکت گوشی به سمتی مشخص، هواپیما نیز به همان سمت حرکت می‌کند. بدنه این گجت ترکیبی از فیبر کربنی و نایلون است و به همین دلیل از مقاومت بالایی در برابر ضربه و آسیب ناشی از برخورد با زمین یا اشیای مختلف برخوردار است. موتور کوچک قرار گرفته روی این گجت نیز با استفاده از کابل میکرو یواس‌بی شارژ می‌شود.

عقربه‌های دوست داشتنی

این روزها به لطف فناوری دیجیتال براحتی می‌توان از موقعیت هر عضو خانواده مطلع شد. برای نمونه کافی است به تلفن همراه آنها زنگ بزنیم، اما چه می‌شد اگر می‌توانستیم هر لحظه از موقعیت مکانی همه اعضای خانواده آگاه شویم؟ ایتا کلاک (Eta Clock) گجتی است که این امکان را فراهم می‌کند. ایتا کلاک ظاهری شبیه به یک ساعت دیواری معمولی دارد، با این وجود، خبری از شماره‌های روی ساعت نیست و بیش از سه عقربه روی آن قرار دارد.

هر یک از این عقربه‌ها که هر کدام رنگ مشخصی دارند، نشانگر یک عضو خانواده هستند و به جای شماره‌های ساعت نیز موقعیت‌های مکانی مختلفی نظیر کار، مدرسه یا فرودگاه نوشته شده است. کافی است هر عضو خانواده اپلیکیشن ایتا کلاک را دانلود و چند موقعیت مکانی را در آن تعریف کند. این اپلیکیشن موقعیت هر فرد را به‌صورت آنی دریافت می‌کند و به ایتاکلاک می‌فرستد.

بالشی با دمای متغیر

دما نقش مهمی در خواب دارد. وقتی به خواب می‌رویم، دمای بدن به‌صورت طبیعی افت می‌کند و هنگام بیداری نیز بتدریج افزایش می‌یابد. مونا (Moona) گجتی جالب برای کمک به افرادی است که در به خواب رفتن مشکل دارند. یک بخش از این دستگاه در زیر پوشش بالش قرار می‌گیرد. برای استفاده کافی است زمان بیداری خود را از طریق اپلیکیشن به گجت اعلام کنیم. این دستگاه به‌صورت هوشمند و با استفاده از گردش آب، دمای بالش را پایین می‌آورد و زمینه را برای به خواب رفتن بهتر کاربر فراهم می‌کند. همچنین چند دقیقه مانده به بیداری نیز دمای آن افزایش می‌یابد و کاربر بهتر می‌تواند از خواب بیدار شود. مونا به فناوری یادگیری ماشینی مجهز است و می‌تواند بهترین عملکرد را برای هر کاربر تنظیم کند. اپلیکیشن این دستگاه نیز اطلاعات دقیقی درباره خواب کاربر به او اعلام می‌کند.

امنیت سایبری در خانه

با پیشرفت فناوری دیجیتال، تجهیزات بیشتری در خانه‌های ما هوشمند شده و به شبکه متصل می‌شوند، اما این شبکه به هم پیوسته از تجهیزات مختلف هوشمند، نگرانی‌هایی را نیز به همراه دارد که امنیت سایبری مهم‌ترین آن به شمار می‌رود. اینویزباکس 2 (InvizBox2) گجت هوشمندی است که می‌تواند خیال هر کاربری را بابت امنیت تجهیزات هوشمند متصل به شبکه در خانه راحت کند. نصب
اینویزباکس 2 بسیار ساده بوده و کافی است آن را به روتر شبکه متصل کنیم. به‌این‌ترتیب همه داده‌های تبادل شده کدگذاری می‌شود و به‌این‌ترتیب امکان دسترسی افراد دیگر به آن تقریبا از بین می‌رود. همچنین با استفاده از اینویزباکس 2 می‌توانیم کاربرانی را که به شبکه ما متصل هستند، به‌صورت آنی ببینیم و در صورت وجود کاربران غیرمجاز، بلافاصله دسترسی آنها به شبکه را قطع کنیم. والدین نیز می‌توانند با تنظیمات ویژه این دستگاه، دسترسی فرزندان خود به شبکه را کنترل کنند.

صالح سپهری‌فر

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها