قطار تولید سریال‌های تلویزیونی چنان به حرکت درآمده که صدای سوتش، سکوت چند ساله شهرک سینمایی غزالی را شکسته است؛ این روزها تصویربرداری چند سریال از جمله «عقیق» و «پاهای بی‌قرار» همزمان در این شهرک انجام می‌شود.
کد خبر: ۱۰۷۵۹۰۶
برگزاری جشنواره تولیدات تلویزیونی در بهمن‌ماه

به گزارش جام‌جم، رونق تولیدات نمایشی تلویزیون، معاون سیما را راهی یک گشت‌و‌گذار فشرده در شهرک سینمایی غزالی کرد. دکتر مرتضی میرباقری چهارشنبه گذشته از پشت صحنه دو سریال در این شهرک بازدید کرد، در استودیوی برنامه «خانواده امید» حاضر شد و در گفت‌وگو با هنرمندان از برگزاری جشنواره تولیدات سیما خبر داد.

معاون سیما درباره این جشنواره گفت: جشنواره تولیدات سیما بهمن برگزار خواهد شد و ترازویی موثر برای تولیدات تلویزیونی و سینمایی خواهد بود. با افزایش تعداد آثار نمایشی در سیما برگزاری سالانه جشنواره سیما اهمیت پیدا کرده است.

میرباقری تصویربرداری 30 تا 35 مجموعه نمایشی به صورت همزمان را نشانه احیای تلویزیون دانست و از وجود صد پروژه فعال نمایشی در معاونت سیما در مراحل مختلف طراحی تا تولید خبر داد.

به سوی تولیدات باکیفیت

میرباقری بالابردن کیفیت آثار تلویزیونی و بخصوص سریال‌های تلویزیونی را قدم بعدی در معاونت سیما برشمرد.

معاون سیما با اشاره به فعال شدن باکس‌های نمایش سریال در شبکه‌های مختلف تلویزیون تصریح کرد: مخاطبان ایرانی به تماشای آثار ایرانی علاقه دارند و فیلم‌ها و سریال‌های باکیفیت همیشه با استقبال مردم روبه‌رو شده است. به همین دلیل تولید آثار مناسب از اولویت‌های اساسی معاونت سیما محسوب می‌شود.

وی توسعه شهرک سینمایی را از دیگر برنامه‌های معاونت سیما دانست و به برنامه‌سازان اطمینان داد شرایط بهره‌برداری از این شهرک بیشتر از گذشته فراهم شود.

معاون سیما در پاسخ به سوالات و نکات مطرح شده از سوی بازیگران سریال «پاهای بی‌قرار» تصریح کرد: بر اساس آمار، ده هزار نفر اعم از تهیه‌کننده، کارگردان و نویسنده و بازیگر در پروژه‌های مختلف مشغول به کار هستند. اطلاعات من حاکی از آن است که تقریبا تمام کارگردان‌ها و نویسندگانی که سابقه همکاری با تلویزیون دارند، دوباره در کنار ما هستند و این روزها مشغول کارند اما درباره بازیگران اطلاعات درستی در این باره وجود ندارد.

میرباقری طرح ساماندهی بازیگران را قابل تامل و بررسی دانست و درباره تولید تله‌فیلم در تلویزیون اظهار کرد: در دوره اولی که معاونت سیما را برعهده داشتم، تولید تله‌فیلم مورد توجه قرار گرفت و شرایطی فراهم شد تا افراد تجربیات موثری در این زمینه به دست آورند. حاصل اعتماد ما به سازندگان فیلم‌های تلویزیونی، تولید بیش از 200 اثر بود.

وی با اشاره به اهمیت تله‌فیلم گفت: شاید اکنون بتوان ظرفیت بیشتری برای تولید تله‌فیلم و یا مینی سریال چند قسمتی، ایجاد کرد چون اعتقاد داریم اگر از قابلیت‌ و توانمندی هنرمندان کشور در تولید آثار نمایشی استفاده نشود، کفران نعمت خواهد بود.

پایان‌بندی مناسب برای سریال‌های تلویزیونی از دیگر موضوعاتی است که معاون سیما در بازدید از سریال «عقیق» به آن پرداخت و از سعید نعمت‌الله نویسنده و بهرنگ توفیقی کارگردان این سریال خواست در پایان‌بندی سریال‌ها شیب ملایم و منطقی ایجاد کنند.

تقدیر از عوامل نماآهنگ «به فکر فردا باشیم»

عوامل تولید نماآهنگ «به فکر فردا باشیم» که با موضوع صرفه‌جویی در مصرف برق برای برنامه «خانواده امید» در شبکه امید تولید شده، مورد تقدیر قرار گرفتند.

«به فکر فردا باشیم» به کارگردانی بیژن زرین از جمله آثاری است که مورد توجه مقام معظم رهبری قرار گرفته و ایشان تولید برنامه‌ای از این دست را موثر دانسته‌اند. در همین راستا، دکتر میرباقری، معاون سیما با حضور در استودیوی برنامه خانواده امید در شهرک سینمایی غزالی، از 16 نوجوانی که در این نماآهنگ همکاری داشته‌اند و تهیه‌کننده و کارگردان آن تقدیر کرد.

انتشار مخدوش سخنان معاون سیما در مورد «هفت»

معاون سیما از انتشار مخدوش سخنانش در مورد برنامه هفت انتقاد کرد و آن را اجحاف نسبت به مهدی‌ کرم‌پور دانست.

دکتر میرباقری با تاکید بر این نکته که معاونت سیما در حال برنامه‌ریزی برای این برنامه است، تشریح کرد: نیازمند برنامه‌ریزی دقیق برای برنامه هفت هستیم که این برنامه ماندگار و بدون حاشیه تولید شود و پیش‌شرط رسیدن به یک برنامه مطلوب، تدوین یک راهبرد عملی بر اساس نسبت بین تلویزیون و سینماست. پس از تهیه و تدوین این راهبرد، تقسیم کار بین شبکه‌ها انجام خواهد شد و البته مانند قبل، شبکه سه محوری‌ترین برنامه تلویزیون با موضوع سینما را به نمایش خواهد گذاشت.

وی با اشاره به این‌که برنامه «هفت» محوری‌ترین برنامه تلویزیون درباره سینما خواهد بود، تاکید کرد: تا زمانی که راهبرد ما در مورد برنامه‌های سینمایی و بخصوص هفت مشخص نشود، انتخاب مجری کاری بیهوده خواهد بود و اگر شخص یا اشخاصی نامی را در رسانه‌ها مطرح کنند، قطعا این فرد شانس خود را برای اجرا از دست خواهد داد.

براساس توضیحات معاون سیما، تدوین راهبردها و عملکردها بر انتخاب مجری برنامه اولویت دارد؛ وی بارها تاکید کرده که ذکر نام هر فردی به عنوان مجری تا پیش از تدوین راهبرد عملی، مشمول جریمه خواهد شد و فرد نامبرده از فهرست اجرا خط خواهد خورد.

میرباقری درباره مهدی‌ کرم‌پور گفت: بر اساس تاکیدات قبلی و ضوابطی که مطرح شده بود، متاسفانه ذکر نام آقای کرم‌پور به عنوان مجری برنامه هفت باعث شد نام او از فهرست اجرای این برنامه خط بخورد اما متاسفانه برخی رسانه‌ها اعلام کرده‌اند نام آقای کرم‌پور را از آن جهت خط زده‌ایم که ایشان از عهده کار گروهی برنمی‌آید!

معاون سیما در پایان از رسانه‌ها خواست در تشریح اخبار و رویدادها جانب انصاف و امانت را رعایت کنند تا اخبار و اطلاعاتشان به فرد یا افراد خسارات مادی و معنوی وارد نکند.

آذر مهاجر

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها