اعدام حقم نیست، اما حالا برای قصاص آمده‌ایم و قانون است و قصاص داده‌اند. این آخرین جمله قاتل آتنا، دختر هفت ساله اهل پارس‌آباد است که صبح دیروز در ملأعام به دار مجازات آویخته شد. اسماعیل 42 ساله، اواخر خرداد امسال، آتنا را در کارگاه رنگرزی‌اش مورد تجاوز قرار داد و کشت. دستگیری تا اعدام قاتل کمتر از سه ماه زمان برد. او با حکم دادگاه به دو‌بار اعدام و شلاق محکوم شده بود.
کد خبر: ۱۰۷۵۲۴۷

به گزارش جام‌جم، ساعت شش و 20‌دقیقه صبح دیروز، آخرین برگ پرونده قتل آتنا با اعدام در ملأعام قاتل ورق خورد. اسماعیل دقایقی قبل از اعدام در جمع خبرنگاران مدعی شد، قصاص حقش نیست و گفت: دارند مرا برای قصاص می‌برند، چه حرفی می‌توانم داشته باشم؛ من قصد کشتن نداشتم، اما در مغازه‌ام گرفتار شدم و [آتنا] در مغازه‌ام کشته شد. حقم اعدام نیست، اما حالا برای قصاص آمده‌ایم و قانون است و قصاص داده‌اند. پزشکی قانونی گفته، تجاوز کردی [اما] من خودم دختربچه دارم.

دقایقی بعد، مامور نقاب‌دار طناب‌دار را بر گردن اسماعیل انداخت و او پیش چشم اولیای دم، مسئولان و ‌صدها نفر از اهالی پارس‌آباد اعدام شد. پدر آتنا در حاشیه این مراسم، اعدام قاتل را درس عبرت توصیف کرد و گفت: در غم هجران دخترم می‌سوزم و نمی‌خواهم این اتفاق برای هیچ کس دیگری رقم بخورد و فرزندش را به این شکل از دست دهد و طعم بدبختی را بکشد. امیدوارم اعدام قاتل دخترم، درس عبرتی برای دیگران باشد تا خدای نکرده هیچ پدر و مادری مانند من داغدار فرزندشان نشوند. وی افزود: از همه مردم ایران و مسئولان کمال تشکر را دارم و این لطف بزرگ را هیچ وقت فراموش نمی‌کنم که برای گرفتن حق فرزندم همه پا به پای ما بودند و یک لحظه ما را تنها نگذاشتند. مادربزرگ آتنا نیز گفت: اعدام قاتل، دلمان را آرام کرد. همان طور که قاتل نوه‌ام را کشته بود و وقتی ما خبر نداشتیم و به دنبال ‌آتنا می‌گشتیم، به همه ما می‌خندید، حالا ما با دیدن صحنه اعدام او خوشحال می‌شویم. از مردم ایران تشکر می‌کنم. خدا همه مردم و کشور ما را حفظ کند.

آتنا، دختر هفت ساله اهل پارس‌آباد اردبیل بود که 29 خرداد امسال، لحظه‌ای از کنار بساط دستفروشی پدرش دور شد، اما دیگر برنگشت. ماموران پس از چند روز، اسماعیل 42 ساله، رنگرز محله را دستگیر کردند. او پس از 16 روز به قتل اعتراف کرد و گفت: روز حادثه، آتنا قصد شستن دست‌هایش را داشت. او را به کارگاه بردم و دچار وسوسه شیطانی شدم. مقاومت کرد. برای همین دستم را جلوی دهانش گرفتم و باعث خفگی‌اش شدم. بعد از قتل، جسد را داخل ساک گذاشتم و به پارکینگ کنار خانه‌ام منتقل کردم و داخل بشکه‌ای آبی رنگ انداختم. در ادامه تحقیقات مشخص شد، اسماعیل در قتل دو زن دیگر با نیت شوم در چند سال اخیر دست داشته است.

یک ماه پس از حادثه، کیفرخواست پرونده صادر و چهارم شهریور، جلسه محاکمه به شکل غیرعلنی در دادگاه کیفری یک استان اردبیل برگزار شد. اولیای دم درخواست اعدام در ملاعام کردند، اما متهم برخلاف اعترافات متعددش در بازجویی‌ها، تجاوز و قتل عمدی را رد کرد و گفت: آتنا آن روز افتاده بود جلوی دستشویی. مرگ او یا به خاطر افتادن از پله‌ها بوده یا این‌که وقتی دستم را جلوی دهانش گرفته بودم تا خون دهانش روی زمین نریزد، فوت کرده است.

من ترسیدم ماجرا را به پدرش بگویم. قضات دادگاه با توجه به اعترافات متعدد متهم، گواهی پزشکی قانونی و سایر مدارک موجود، اسماعیل را به قصاص، اعدام، شلاق و رد مال محکوم کردند. صبح دیروز حکم اعدام در ملاعام اجرا شد.

یزدان مرادی

حوادث

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها