آنهایی که بازی‌های منچستر یونایتد در دوران مربیگری الکس فرگوسن را دنبال می‌کردند، بخوبی به این مساله آگاهی داشتند که یک اصل اجتناب‌ناپذیر در این تیم وجود دارد و آن زدن گل در دقایق پایانی بازی است که عنوان فرگی تایم را به خود اختصاص داد. طرفداران شیاطین سرخ به زدن گل‌های مساوی یا پیروزی‌بخش در دقایق انتهایی بازی عادت کرده بودند که نمونه مشخص آن، فینال لیگ قهرمانان اروپا در سال 1999 مقابل بایرن مونیخ بود که دو گل پیروزی بخش در همان دقایق زده شد. از زمان بازنشسته شدن فرگوسن این مساله تا حدود زیادی در منچستر از بین رفته بود، اما در حال حاضر به نظر می‌رسد این روند بار دیگر به این تیم بازگشته است.
کد خبر: ۱۰۷۴۴۶۴

منچستر در فصل دوم مربیگری ژوزه مورینیو توانسته بخوبی این فاکتور را به تیم خود اضافه کند و تاکنون در پنج بازی فصل جدید لیگ جزیره بازیکنانش موفق به گلزنی در 15 دقیقه پایانی شده‌اند. بازیکنان منچستر در این پنج بازی 9 گل را در این دقایق به ثمر رسانده‌اند. تنها تیمی که چنین شاخصه‌ای غیر از منچستر دارد، تیم من‌سیتی تحت مربیگری پپ گواردیولاست که توانسته در 15 دقیقه پایانی شش گل را وارد دروازه حریفان کند.

من‌یونایتد در بازی ابتدایی فصل جاری مقابل وستهام با نتیجه 4 بر صفر پیروز شد که دو گل انتهایی در همان دقیقه‌ها زده شد. بازیکنان مورینیو در بازی بعد مقابل سوانسی نیز در ده دقیقه پایانی سه‌بار دروازه حریف را باز کردند. گل دوم و تثبیت‌کننده پیروزی منچستر در بازی مقابل لستر را هم فلینی در دقیقه 82 وارد دروازه کسپر اشمایکل کرد. در بازی آخر خود نیز سرخ‌پوشان منچستر سه گل پایانی را در فرگی تایم وارد دروازه اورتون کردند تا این تیم را با چهار گل بدرقه کنند. الکس فرگوسن در دوران مربیگری خود به این اصل اعتقاد داشت که عناوین قهرمانی و جام‌ها در آخرین دقایق بازی به‌دست می‌آید؛ در واقع می‌توان گفت رویکرد کنونی منچستر، میراث مدرنی از دوران باشکوه الکس فرگوسن است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها