دبیر رسانه لیگ بازیهای رایانه ای از اولین حضور بانوان در این لیگ خبر داد.
کد خبر: ۱۰۷۳۴۸۳
اولین حضور بانوان ایرانی در جام بازی های رایانه ای

به گزارش خبرنگار جام جم آنلاین، سومین دوره لیگ بازیهای رایانه ای از سوی بنیاد بازیهای رایانه ای ایران در برج میلاد برگزار شد اما وجه تمایز این دوره با دوره های قبل حضور 10 درصدی بانوان به عنوان شرکت کننده در این دوره مسابقات بود که برخلاف سالهای گذشته ، اجازه حضور به آنها در این دوره داده شد.

علی فخار دبیر رسانه این جام در این خصوص گفت : در این دوره 6 هزار و 905 نفر شرکت کننده وجود داشت که تعداد 708 از آنان خانم ها بودند .

وی افزود: این مسابقات در سالهای قبل، دو تا سه ماه به طول می انجامید که ابتدا در شهرستانها برگزار شده و نهایتا منتخبین به لیگ تهران فرستاده می شدند و سپس نفرات برتر در جام جهانی این بازیها شرکت می کردند.

فخار با اشاره به افزایش سه برابری شرکت کنندگان در این دوره گفت : طی سالهای گذشته تمام کارهای اجرایی این لیگ توسط بخش خصوصی برگزار می شد که در این دوره بنیاد خود مستقیما وارد عمل شده و با کمک بخش خصوصی و برج میلاد این بازیها را برگزار کرد.

فخار اعلام کرد: این بازیها در 5 رشته برگزار می شود که شامل بازیهای خارجی ،‌فوتبالی ،‌اکشن، کلش رویال، کوییز آف کینز، و کانتر است که بازی کوییز آف کینز بیشترین استقبال را در میان مخاطبان داشته و بیش از 2405 شرکت کننده نیز داشت .

این کارشناس بازیهای رایانه ای با اشاره کسب رتبه‌های بالای ایران در مسابقات رایانه ای و فرستاده شدن نفرات برتر به مسابقات جهانی ESWC در فرانسه گفت: ایران در سال 2014 قهرمان این مسابقات بوده و در سال گذشته نیز رتبه چهارم را کسب کرد و همواره کسب مقام قهرمانی یکی از اهداف اصلی ما است .

فخار ایجاد اوقات فراغت سالم و امن برای خانواده ها را ازاهم اهداف این بنیاد اعلام کرده و گفت : این بنیاد تحت نظارت وزارت ارشاد بوده و ترویج بازیهای سالم ، ایجاد فضایی امن برای کنترل خانواده ها بر بازیهای فرزندانشان و به وجود آوردن شور وهیجان متناسب با فرهنگ اصیل ایران اسلامی از اولویت های این برنامه های این بنیاد است .

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها