شهید فهمیده آذربایجان، تشییع شد

پیکر مطهر شهید حسن جنگجو معروف به فهمیده آذربایجان و از شهدای دفاع‌مقدس، دیروز پس از 34 سال صبر و انتظار به آغوش شهرش بازگشت و بر بلندای دستان مردم شهیدپرور تبریز تشییع شد.
کد خبر: ۱۰۷۰۶۴۳

شهید حسن جنگجو در 22 سالگی،‌ چهارم اسفند سال 1362 در منطقه عملیاتی خیبر در جزایر مجنون به فیض شهادت نائل شد. عکسی که از این شهید گرانقدر حین جنگیدن توسط آلفرد یعقوب‌زاده گرفته شد، چهره‌ای مصمم و استوار برای دفاع از میهن را به نمایش می‌گذارد.

میدان شهدای تبریز دیروز در آیین تشییع پیکر پاک این شهید فدایی دین و وطن، انبوه از مردمانی بود که با اشک و سرشک خود آسمان و زمین را لرزاندند تا به جهانیان بگویند، همچنان قدر آلاله‌هایشان را می‌دانند.

فرمانده سپاه عاشورا در مراسم تشییع پیکر و بدرقه شهید حسن جنگجو گفت: شهیدان، سنگرسازان بی‌سنگری هستند که باارزش‌ترین متاعشان را بی‌منت در طبق‌اخلاص گذاشتند.

سردار غلام عسکر کریمیان با بیان این که بهانه تجمع ما بازگشت پیکری از شهیدان دوران طلایی دفاع مقدس است، خاطرنشان کرد: شهید حسن جنگجو با وجود سن کم در کنار شهید چمران جنگید و در عملیات‌های مختلف شرکت کرد.

مادر به فرزند پیوست

در همین حال مادر شهید حسن جنگجو دیروز و ساعاتی پس از تشییع پیکر فرزند شهیدش و بعد از 34 سال دوری دار فانی را وداع گفت و به فرزند شهیدش پیوست.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها