اگر بتوانیم شرایط حضور سعید ملایی را در تورنمنت‌های مختلف و اردوهای مشترک همراه با برنامه‌ریزی فراهم کنیم، او توانایی کسب مدال جودوی المپیک را هم دارد. طبیعتا مدال برنز سعید ملایی در رقابت‌های جهانی عالی بود و اطمینان دارم اگر با همین روند پیش برویم و به جوانان دیگر نیز میدان بدهیم و به این نتایج بسنده نکنیم، توانایی کسب مدال‌های بیشتر در سالیان آینده را نیز خواهیم داشت.
کد خبر: ۱۰۶۹۵۶۳

باید کشورهای موفق را الگوی خود قرار بدهیم که با چند شکست ورزشکارانشان، از آنها ناامید نشدند و شاهد بودیم برخی نفرات شکست خورده مسابقات گذشته، موفق به کسب مدال جهانی شدند. در جودو نباید خواستار نتایج زودبازده باشیم و باید با صبوری و تلاش زیاد به دنبال بازگشت به مسیر موفقیت باشیم. همیشه اعتقاد داشتم پتانسیل‌ زیادی در جودوی ایران وجود دارد که فقط نیازمند حضور در میدان‌های بزرگ است.

سعید ملایی در سال‌های اخیر با حضور در مسابقات، تجربه بیشتری کسب کرده است. ملایی در مسابقات جهانی حریفان خوبی را شکست داد و حتی توانایی کسب مدال طلا را هم داشت.

مسیر پیشرفت جودو به توجه بیشتر مسئولان ورزش کشور نیاز دارد. نباید جودو را با رشته دیگری مقایسه کرد و باید شرایط این رشته در ایران را با سایر رقبای خود مقایسه کنیم. باید ببینیم کشورهای دیگر چه سرمایه‌گذاری در این رشته انجام می‌دهند و فقط نگوییم جودو که مدال نمی‌گیرد. در سال‌های گذشته ما آرزوی این را داشتیم که در کمپ‌های ژاپن و کره‌جنوبی شرکت کنیم اما شرایط به نسبت گذشته بهتر شده است. قطعا با توجه بیشتر به جوانان، ما به جای یک مورد توانایی کسب چند مدال المپیک را خواهیم داشت.

مسعود حاجی‌ آخوندزاده

سرمربی سابق تیم ملی جودو

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها