بازیکنان تیم ملی بعد از بازی سوریه سریعا به رختکن می‌روند

جشن صعود بدون ملی‌پوشان

فدراسیون فوتبال ایران در تدارک است جشن صعود ایران به جام جهانی را سه‌شنبه شب و بعد از دیدار با سوریه برگزار کند. هر چند تیم ملی در دیدار با ازبکستان توانست جواز حضور در رقابت‌های جام جهانی را بگیرد ولی به دلیل مراسم عاشورا و تاسوعای حسینی، ملی پوش‌ها جشنی نگرفتند و تنها یک دور افتخار زدند و رفتند. قرار شد، جشن اصلی پس از بازی سوریه برگزار شود و حالا زمان آن رسیده، ولی به دلیل حل نشدن مشکلات، تیم ملی حضور در جشن صعود را تحریم کرده است.
کد خبر: ۱۰۶۹۵۴۰

به محض آن که داور مسابقه سوت پایان بازی را به صدا در می‌آورد، بازیکنان سریعا به رختکن می‌روند تا در جشن حاضر نشوند. این تصمیمی است که کی‌روش و بازیکنان به خاطر اتفاقات اخیر گرفته‌اند. مشکل از زمانی شروع شد که فدراسیون فوتبال به کی‌روش اعلام کرد، دیگر هیچ پولی برای تیم ملی ندارد. تاج می‌گوید، آنها علاوه بر هزینه تیم‌های ملی، هزینه‌های جاری فدراسیون را هم دارند و در یک سال گذشته، درآمدشان تناسبی با مخارج نداشته است. اخیرا در دیدار با شخص رئیس‌جمهور، تاج این مسائل را به حسن روحانی اطلاع داد که وی هم اعلام کرد تا جایی که بتوانند از تیم ملی حمایت می‌کنند.

در حال حاضر فدراسیون نمی‌تواند پول پاداش بازیکنان را بدهد. پاداش‌های 4000، 5000 و 6000 دلاری بازیکنان از دیدار با چین پرداخت نشده است. همچنین دولت قول داده بود، نفری 50 میلیون به بازیکنان پاداش صعود بدهد که آن هم پرداخت نشده است. مشکل اصلی کی‌روش پاداش‌ها نیست، بلکه مشکل هزینه‌ای است که باید برای آماده سازی تیم ملی مهیا شود. کی‌روش می‌گوید از همین حالا باید برای آینده برنامه ریزی کنند و این مساله مستلزم آن است که حساب فدراسیون پر پول باشد. تاج می‌گوید، پولی ندارد و دولت قول داده حداقل 15 میلیارد برای آماده سازی ایران هزینه کند ولی این پول هم به حساب آنها نیامده است. کی‌روش به همین خاطر قصد دارد جشن صعود را تحریم کند تا دولت را تحت فشار بگذارد که برای تیم ملی هزینه کند.

گلریزان برای تیم ملی

مردم ایران نشان داده‌اند، در روزهای سخت فوتبال و با وجود آن که مشکلات شدید مالی دارند، حاضر هستند کمک مالی کنند. این اتفاق حداقل برای باشگاهی مثل پرسپولیس افتاد و طرفداران این تیم، پول‌های زیادی به باشگاه دادند تا بتواند بدهی هایش را پرداخت کند. درباره تیم ملی اما این اتفاق تا به حال رخ نداده است. با وجود مشکلات مالی، همواره تیم ملی توانسته پولش را بگیرد و کارهایش را جلو ببرد. قبل از جام جهانی برزیل وقتی مشکلات خیلی زیاد بود، علی کریمی که هنوز از فوتبال خداحافظی نکرده بود، در مصاحبه‌ای گفت، باید برای تیم ملی گلریزان بگذارند و قطعا مردم هم کمک می‌کنند. حالا در آستانه جام جهانی روسیه هم کی‌روش چنین پیشنهادی می‌دهد و می‌گوید: شاید یک حساب بانکی باز کنم تا مردم به ما کمک کنند! اگر این اتفاق واقعا رخ دهد، اولین بار خواهد بود که برای تیم ملی ایران مراسم گلریزان می‌گیرند تا پول جمع کنند! البته هزینه‌ای که کی‌روش برای موفقیت تیم ملی در نظر گرفته 20 میلیارد تومان است و قاعدتا این پول بسادگی جور نمی‌شود.

لغو احتمالی 2دیدار دوستانه

در حالی که قرار بود، تیم ملی ایران با روسیه ـ میزبان جام جهانی ـ دیدار دوستانه‌ای برگزار کند، کی‌روش از لغو احتمالی این مسابقه خبر داد. او با اشاره به مشکلات تیم ملی می‌گوید: بازی با روسیه را من با ارتباط خودم با سرمربی تیم ملی روسیه هماهنگ کردم. یک بازی هم قرار بود پیش از بازی با روسیه انجام بدهیم، اما احتمالا این بازی را لغو خواهیم کرد، چون پول این بازی تهیه نشده و بازی متأسفانه لغو خواهد شد.

همچنین دیدار دوستانه با کنگو نیز که زمزمه برگزاری آن به گوش می‌رسید ظاهرا به همین دلیل منتفی است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها