ژلاتین از جمله خوراکی‌هایی است که شاید جزو گزینه‌های نخست خوردنی‌های سالم قرار نگیرد اما این ماده خوراکی دارای خواص غیرمنتظره‌ای برای سلامتی است.
کد خبر: ۱۰۶۹۱۰۸

به گزارش ایسنا برخی از خواص این خوردنی عبارتند از:

بهبود سلامت پوست: کلاژن ظاهر سالم و جوانی به پوست می‌دهد. با بالا رفتن سن بدن به طور طبیعی کلاژن از دست می‌دهد و موجب چین و چروک در پوست می‌شود. به همین دلیل مصرف ژلاتین به‌عنوان منبعی از کلاژن شیوه‌ای طبیعی برای بهبود ظاهر پوست است.

تامین پروتئین: برخی از پروتئین‌های حیوانی شامل مقدار قابل توجهی چربی ناسالم است. ژلاتین منبع پروتئینی است که حاوی چربی نیست.

کمک به عملکرد سیستم گوارشی: ژلاتین به شکل‌های مختلفی به هضم غذا کمک می‌کند. به‌طور مثال «گلیسین» موجود در ژلاتین سلامت جداره مخاطی معده را حفظ می‌کند.

تسکین درد مفصلی: کلاژن موجود در ژلاتین درد مفصلی مرتبط با التهاب را کاهش می‌دهد.

کمک به کنترل قند خون: اگرچه لازم است تحقیقات بیشتری انجام شود اما نتایج یک بررسی حاکیست گلیسین یکی از آمینو اسیدهای ژلاتین است که کنترل قند خون در مبتلایان به دیابت نوع 2 را بهبود می‌دهد.

حفظ سلامت استخوان‌ها: لیسین که در ژلاتین یافت می‌شود به استحکام استخوان‌ها کمک می‌کند. این ماده به بدن کمک کرده تا کلسیم را جذب کند که برای حفظ استقامت استخوان‌ها و جلوگیری از تحلیل رفتن آنها لازم است.

بهبود کیفیت خواب: وجود گلیسین موجب می‌شود ژلاتین کیفیت خواب را در برخی افراد بهبود دهد.

کمک به کاهش وزن: وجود پروتئین و کالری پایین در ژلاتین باعث می‌شود فرد احساس سیری کند و در نتیجه موفق به کنترل خوردن و در نهایت کاهش وزن شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها