با این که در سال‌های اخیر تلاش دست‌اندرکاران کشوری و استانی برای احداث آزادراه تهران ـ شمال و کاهش بار ترافیکی جاده کرج ـ چالوس مضاعف شده، اما به علت افزایش سفرهای هموطنان، تعداد حادثه‌ها در این جاده همچنان پرشمار است.
کد خبر: ۱۰۶۸۹۴۳

به گزارش ایرنا، حدود یک قرن از احداث جاده کرج ـ چالوس به عنوان گذرگاه شمال ایران می‌گذرد و جلوه‌ها و زیبایی‌های طبیعی و منحصر به‌فرد آن سبب شده این مسیر روزانه بویژه در ایام تعطیل از پرترددترین جاده‌های کشور باشد.

براین اساس، اگرچه در دهه‌های گذشته تاکنون اقداماتی برای تعریض این مسیر سخت کوهستانی صورت گرفته، اما تخریب بیش از حد طبیعت و مبارزه با سنگ و کوه، هزینه‌های زیادی در بردارد ضمن آن که موقعیت جغرافیایی مسیر، اجازه دخل و تصرف بیشتر به متولیان امر نمی‌دهد.

در همین حال آمارها نشان می‌دهد نمی‌توان نسبت به تعداد پرشمار حوادث جاده کرج ـ چالوس بی تفاوت بود .

فرمانده پلیس راه البرز دراین باره گفت با توجه به ماه پایانی فصل تابستان، اوج گرفتن سفرهای تابستانی و ایجاد ترافیک سنگین بویژه در راه‌های این استان، مسافران باید نکاتی را مورد توجه قرار دهند و به همین دلیل تدابیر ویژه‌ای برای تسهیل عبور و مرور اندیشیده شده است.

سرهنگ رضا گودرزی افزود: باتوجه به باریک بودن محور برخی رانندگان با تجاوز به خط مجاور سبب تصادفات رانندگی دراین محور می‌شوند و بسیاری ازحوادث رانندگی دراین محور به همین علت بوده است.

وی یادآورشد متاسفانه برخی مسافران هنگام سفر درشانه خاکی جاده کرج ـ چالوس توقف می‌کنند که موجب بار ترافیکی سنگین می‌شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها