یک مسئول امنیتی پیشین سوری در پایگاه نظامی التنف می گوید که سرکرده های معارضان سوری سلاح های آمریکایی را به داعش می فروختند.
کد خبر: ۱۰۶۸۳۹۲
معارضان سوری سلاح های آمریکایی به داعش می فروشند

به گزارش جام جم آنلاین از مهر، «محمد السلام» یک مسئول امنیتی پیشین در پایگاه نظامی «التنف» در سوریه می گوید سرکردگان گروه های مسلح معارض سوری در پایگاه نظامی آمریکا در التنف سوریه، سلاح های آمریکایی را به عناصر داعش می فروشند.

بر اساس این خبر، فردی به نام «مهند الطلاع» که از سرکرده های گروه «مغاویر الثوره» بوده اقدام به فروش سلاح های آمریکایی ها به داعش کرده است، زمانی هم که این اقدام او فاش شده و موضوع به اطلاع آمریکایی ها رسید عزم آنها برای آنکه او را به عنوان سرکرده این گروه نگاه دارند، جزم شد.

به این ترتیب مهند الطلاع تعداد زیادی اسلحه М-۱۶ به داعشی ها فروخته بود که بعدها مشخص شد آمریکا ۴۷۰۰ قبضه سلاح М-۱۶ و چند نوع مسلسل در انبارهای خود کم دارد.

السلام گفته آمریکایی ها از سوری های اهل دیر الزور که در پایگاه نظامی تنف در حال مقابله با داعش بودند خواسته تا به جای جنگیدن با داعش با ارتش سوریه بجنگند که با مخالفت جوانان سوری مواجه شدند.

بر اساس این خبر آمریکا بنا داشته اینها را ابتدا به پایگاه الشدادی ببرد تا با داعش مقابله کنند بعد از آن هم به دنبال جنگ با ارتش سوریه است.

پیش از این رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه هم گفته بود مجموعه ای از سلاح های یکی از اعضای ناتو در اختیار تروریست های داعش است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها