رئیس صدا و سیما در دیدار دبیرکل بنیاد بین‌المللی غدیر تاکید کرد

ظرفیت‌های رسانه ملی در خدمت معرفی شخصیت امام علی(ع)

رئیس سازمان صداوسیما با اشاره به ابعاد جهانی شخصیت امام علی (ع) گفت: به‌رغم شهرت جهانی امام علی (ع)، حق این شخصیت بزرگ بشری هنوز ادا نشده است و باید برای شناساندن زوایای مختلف این شخصیت ناب انسانی، اتاق فکری قوی از اندیشمندان برجسته تشکیل شود.
کد خبر: ۱۰۶۷۸۶۳
ظرفیت‌های رسانه ملی در خدمت معرفی شخصیت امام علی(ع)

به گزارش جام جم آنلاین از روابط‌ عمومی صداوسیما، دکتر علی‌ عسکری در دیدار دبیرکل بنیاد بین‌المللی غدیر که در آستانه دهه امامت و ولایت برگزار شد با تشریح برخی از اقدامات رسانه ملی در تبیین شخصیت امام علی(ع) گفت: سازمان صداوسیما آماده است تا در جهت معرفی هرچه بهتر این شخصیت بی نظیر تاریخ به عنوان الگویی جهانی، با تمام قدرت حرکت کند و این را وظیفه خود می‌داند.

رئیس سازمان صداوسیما استفاده از زبان هنر برای معرفی مفاهیم دینی را بسیار اثرگذار دانست و گفت: رسانه برای معرفی امام علی (ع) روش‌های مختلف هنری دارد اما اثرگذارترین روش، استفاده از مفهوم اسطوره و حماسه است.

دکتر علی‌عسکری بر تاثیر استفاده از ظرفیت عظیم معنوی و دینی بر سبک زندگی خانواده‌ها تاکیدکرد و اظهار داشت: از این ظرفیت در برنامه‌سازی‌های رسانه ملی به بهترین شکل استفاده می‌کنیم، چرا که مردم ما با سلایق و دیدگاه‌های مختلف، شیفته اهل بیت (ع) هستند.

رئیس رسانه ملی در این دیدار بر برنامه‌ریزی دقیق و منسجم بخش‌های مختلف سازمان صداوسیما در دهه امامت و ولایت اشاره و تاکید کرد: امسال نیز باید با تمام توان و ظرفیت ، ضمن انعکاس ارادت و دلبستگی مردم مسلمان در سراسر جهان به شخصیت والای امام علی (ع) در جهت معرفی هرچه بهتر آن وجود گرامی، هنرمندانه گام برداریم.

حجت الاسلام والمسلمین صدیقی نیز در این دیدار با بیان این‌که سازمان صداوسیما سال گذشته برای ایام دهه ولایت و امامت سنگ تمام گذاشت، گفت: امسال نیز باید در کنار هم جلوتر از سال قبل برای معرفی بهتر و عمیق‌تر شخصیت علی(ع) با استفاده از ظرفیت‌های هنری رسانه ملی تلاش کنیم.

دبیرکل بنیاد بین‌المللی غدیر ، قرآن کریم را کتاب مدیریت، اندیشه، عمل و هنر دانست و افزود: در جای جای قرآن می توانیم توصیف شخصیت امیرالمؤمنین علی (ع) را ببینیم و هنرمندان ما از آن به بهترین وجه برای کار فرهنگی خود استفاده کنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین صدیقی با بیان این‌که، نباید معرفی شخصیت علی (ع) فقط به این ده روز منحصر باشد، گفت: باید با برداشت درست و به اندازه در این ایام، در طول سال هم، عشاق امیرالمؤمنین علی (ع) را از زلال معرفت او سیراب کرد.

در این دیدار برخی معاونان رسانه ملی هم به بیان برنامه‌ریزی‌های انجام شده برای معرفی هر چه بهتر شخصیت علی (ع) پرداختند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها