آب پاکی را روی دست تفتیان ریختند

پایان تمرین زیر برج ایفل

تغییرات در ترکیب تیم ملی دوومیدانی همچنان ادامه دارد و هنوز مشخص نیست تیم ملی با کدام نفرات در رقابت‌های دوومیدانی بازی‌های داخل سالن آسیا شرکت می‌کند. این رقابت‌ها طی دو هفته آینده در عشق آباد آغاز می‌شود. با وجود این، برخی مسافران دوومیدانی به ترکمنستان مشخص نیستند.
کد خبر: ۱۰۶۷۶۹۶

تیمور غیاثی، سخنگوی سازمان تیم‌های ملی فدراسیون دوومیدانی که این روزها در تدارک سفر ملی‌پوشان به ارومیه برای برپایی اردوی تدارکاتی است، می‌گوید: نفرات تیم ملی براساس برنامه‌ای که دارند تمرین می‌کنند. مسلم نیادوست، رضا قاسمی، علی خدیور و کیوان قنبرزاده در اردو هستند. حسین کیهانی و امیر مرادی، دوندگان نیمه استقامت را به ارتفاعات شهرکرد فرستادیم تا زیر نظر سجاد مرادی تمرین کنند. علی ثمری و سپیده توکلی هم در تهران هستند و طبق برنامه‌هایشان چند روز بعد به ملی‌پوشان دیگر در ارومیه ملحق می‌شوند .

غیبت تفتیان در این دعوت‌ها و تمرینات جای ابهام باقی می‌گذارد. دونده دوهای سرعت بعد از نتیجه ضعیف در رقابت‌های جهانی لندن تصمیم داشت دوباره به فرانسه برگردد و تمریناتش را زیر نظر مربی فرانسوی ادامه بدهد اما تصمیم‌گیری برای رفتن تفتیان این‌بار شروطی دارد.

غیاثی می‌گوید: اردوی تفتیان در کنار اون تانون گای، مربی فرانسوی در مشهد به پایان رسید و او اصرار دارد در مدت باقیمانده به آغاز مسابقات ترکمنستان برای تمریناتش به فرانسه برود. حتی پس از تماس با وی درخصوص حضور در جلسه و تصمیم‌گیری برای برنامه‌ها، از آمدن به جلسه امتناع کرد و همچنان روی رفتن به فرانسه تاکید دارد. براساس زمان‌بندی و تصمیم سازمان تیم‌های ملی این سفر منتفی است و تفتیان باید مثل بقیه نفرات در ایران تمرین کند. او می‌توانست به دعوت سازمان برای نشست تصمیم‌گیری احترام می‌گذاشت اما این کار را نکرد.

فدراسیون دوومیدانی بنا بر حمایت‌های ویژه از تفتیان برای ارتقای رکورد صد متر وی به فعالیت این دونده با احمد رمضان‌زاده، مربی ایرانی او پایان داد در حالی که بنا بر گفته‌های غیاثی، مربی فرانسوی برای پیشرفت این دونده کار خاصی انجام نداده است. او با اشاره به این نکته آب پاکی را روی دست تفتیان ریخت و به نظر می‌رسد معنای این واکنش صریح، پایان دادن به تمرینات دونده ایرانی زیر برج ایفل است.

غیاثی که ظاهرا از رفتار تفتیان عصبانی شده در واکنش به بی‌اعتنایی این ورزشکار می‌گوید: احسان حدادی با کلکسیونی از افتخارات المپیک، جهانی و آسیایی تاکنون برای فدراسیون شاخ و شانه نکشیده و همیشه قدردان زحمات و حمایت‌های مسئولان است. متاسفانه رفتار تفتیان به دور از اخلاق حرفه‌ای است. سازمان تیم‌های ملی، تسلیم خواسته‌های خودخواهانه ملی‌پوشانش نمی‌شود. ثمری، کیهانی، قاسمی و صمیمی دوومیدانی؛ کارانی هستند که تاکنون به عناوین خوبی در عرصه‌های بین‌المللی رسیدند؛ با این حال تواضع و فروتنی آنها همواره مورد تائید فدراسیون و سازمان تیم‌های ملی دوومیدانی است.

کاکلی: کسی کوتاهی نکرد

در بخش بانوان دوومیدانی قرار است سپیده توکلی و الهام کاکلی با تعیین شروطی به رقابت‌های دوومیدانی بازی‌های داخل سالن آسیا بروند. با این که نام کاکلی در فهرست مسافران به عشق آباد اعلام شده بود، اما سخنگوی سازمان تیم‌های ملی می‌گوید شرایط حضور این دوومیدانی کار در ترکمنستان قطعی نیست.

الهام کاکلی درخصوص انتشار خبر نرفتنش به بازی‌های داخل سالن آسیا می‌گوید: این مسأله هنوز قطعی نشده است.

براساس اعلام مسئولان فدراسیون دوومیدانی، کاکلی به این رقابت‌ها نمی‌رود و حضور توکلی نیز مشروط است. توکلی در پنج گانه باید رکورد 3800 را ثبت کند در‌غیر این صورت جایی در کاروان ایران ندارد. الهام کاکلی که قرار بود در دوی 400 متر این بازی‌ها شرکت کند، می‌گوید: این موضوع به مسائل فنی و رکوردهای شخصی من ربطی ندارد و از جای دیگری آب می‌خورد. خوشبختانه در خودم توان کسب مدال این رقابت‌ها را هم می‌بینم. از آنجا که رکوردهای قابل قبولی در تمرینات به جا گذاشتم رئیس و نایب رئیس بانوان فدراسیون تمام تلاش‌شان را برای حضورم در این مسابقات به کار بستند. شاهد هستم مسئولان فدراسیون برای اعزام من کوتاهی نمی‌کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها