چطور یزدانی می‌تواند؛ بقیه نه؟

حیدری: کشتی ما مثل برزیل 7 گل خورد

نهمین تیم ملی کشتی آزاد فقط با کسب یک مدال توسط حسن یزدانی، انتقادات زیادی در پی داشت تا حدی که علیرضا حیدری قهرمان سابق کشتی جهان و دارنده برنز المپیک آتن معتقد است، پشتوانه‌سازی ضعیف مسبب ناکامی آزادکاران در رقابت‌های جهانی شده است. آزادکاران نتوانستند به عنوان یکی از هشت تیم برتر جهان در جام جهانی حضور داشته باشند و نتیجه آنها از سوی برخی اهالی این ورزش به عنوان یک آبروریزی بزرگ قلمداد شده است.
کد خبر: ۱۰۶۶۸۹۱

علیرضا حیدری، پیشکسوت کشتی با اشاره به مدال طلای یزدانی از این رقابت‌ها معتقد است داشته‌های کشتی آزاد در شرایط کنونی همین است. مصاحبه حیدری را درباره نتایج آزادکاران بخوانید.

اعتماد فدراسیون به فرآیند انتخابی و نفرات برتر این مسابقه‌ها را چطور ارزیابی می‌کنید؟

کشتی فراز و نشیب‌های زیادی دارد و خیلی قابل پیش‌بینی نیست. در این مسابقات دیدیم که برخی نفرات بد کشتی گرفتند. این در شرایطی است که همه نفرات از طریق انتخابی تیم ملی انتخاب شدند و فدراسیون هم ناگزیر بود به این انتخابی احترام بگذارد. نتیجه خوبی به دست نیامد و باید دنبال آسیب شناسی باشیم.

شما معتقدید کار پایه نشده است. آیا در رده پایه کم کار هستیم؟

ما در بخش نونهالان و نوجوانان در چند سال اخیر خوب کار نکردیم. اگر این طور نبود، الان از نتایج آن استفاده می‌کردیم. همین حالا هم دیر نشده و باید سراغ پشتوانه‌سازی مناسب برویم. مثلا دیدید که آمریکا در این دوره قهرمان شد چون آنها در رده جوانان هم امسال خیلی خوب کار کردند.

اگر نفرات دیگری اعزام می‌شدند، می‌توانستیم بهتر نتیجه بگیریم؟

نباید خودمان را با این صحبت‌ها فریب بدهیم که اگر نفرات دیگری اعزام می‌شدند یا اگر انتخابی نبود، نتیجه بهتری می‌گرفتیم. از نظر من خیلی تفاوتی نداشت و نفرات دیگر هم 10 درصد می‌توانستند شرایط تیم را بهتر کنند. نهایتا ما چهارم یا پنجم می‌شدیم که باز دستمان پر نبود. داشته‌های ما همین است و باید فکر بهتری به حال تیم ملی کنیم.

از این مسابقه‌ها چه درس‌هایی باید گرفت؟

فاصله‌ای که میان تیم ملی ایران با آمریکا و روسیه در این مسابقات ایجاد شد،‌ یک هشدار جدی برای ماست تا برای المپیک 2020 فکر اساسی کنیم. من قرارنگرفتن در میان هشت تیم برتر جهان را آبروریزی نمی‌دانم. مگر فوتبال برزیل در کشورش هفت گل از آلمان نخورد؟ آنها امسال اولین تیم صعودکننده به جام جهانی بودند و رفع آسیب‌هایشان 50 سال طول نکشید. من این باخت را شوک خوبی برای تیم ملی می‌دانم تا خیلی زود به خودشان بیایند.

غیبت خادم را چقدر در این نتیجه تاثیر گذار می‌دانید؟

برخی می‌گویند شاید به خاطر غیبت رسول خادم کنار تشک، کشتی‌گیران نتیجه نگرفتند. این هم شاید تاثیرگذار باشد؛ اما اگر خادم مربی هم بود و از پرواز جا می‌ماند، کشتی‌گیران نباید کشتی می‌گرفتند؟ اینها مسائل حاشیه‌ای است و باید ریشه‌ای فکر کنیم. قبلا هم منصور برزگر بود؛ اما او هم مثل خادم روزی کنار رفت.

درباره حسن یزدانی و مدال او بگویید؟

از دیدن کشتی‌هایی که حسن یزدانی گرفت و مدال طلایی که به دست آورد، لذت بردم. من یک سوال دارم؛ چطور حسن یزدانی می‌تواند خوب کشتی بگیرد؟ مگر مربی او نفر دیگری بوده است؟ از نظر من نیروی جوانی به یزدانی کمک کرد و این نشان می‌دهد در برخی اوزان سن کشتی‌گیران بالا رفته و باید به فکر نفر جایگزین باشیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها