با حکم دیوان عدالت اداری، مالیات مستقیمی که به نام آبونمان از مشترکان گاز طبیعی دریافت می‌شد، از قبوض گاز حذف می‌شود. از این‌رو مبلغ نهایی درج‌شده روی قبوض ارزان‌تر از گذشته محاسبه می‌شود.
کد خبر: ۱۰۶۵۸۱۶

به گزارش تسنیم، دی‌ماه سال 89 پس از اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها، با دستور رئیس‌جمهور وقت، دریافت مالیات مستقیمی به نام آبونمان، از قبوض گاز حذف شد. تا دو سال بعد آبونمانی در قبوض گاز از مردم دریافت نمی‌شد تا این‌که دوباره با صدور بخشنامه‌ای از سوی دولت، این مالیات مستقیم به قبوض گاز بازگشت.

دریافت آبونمان در قبوض گاز به صورت ماهانه در چهار سال گذشته ادامه داشت تا این‌که دیوان عدالت اداری حکمی جدید در این خصوص صادر کرد.

با رأی هیات عمومی دیوان عدالت اداری، اخذ آبونمان از مشترکین شرکت ملی گاز خلاف قانون تشخیص داده شد.

پیگیری‌های تسنیم از شرکت ملی گاز ایران حاکی از این است که هنوز ابلاغیه این حکم از سوی دیوان عدالت اداری به شرکت ملی گاز ایران ارسال نشده و هر زمان این ابلاغیه ارسال شود، از ماه بعد مالیات مستقیمی که به نام آبونمان از مشترکان گاز طبیعی دریافت می‌شد، از قبوض گاز حذف می‌شود.
از این‌رو مبلغ نهایی درج شده روی قبوض ارزان‌تر از گذشته محاسبه می‌شود. سخنگوی شرکت ملی گاز ایران هم در واکنش به رای هیات عمومی دیوان عدالت اداری درباره این که «دریافت آبونمان از مشترکان شرکت ملی گاز خلاف قانون تشخیص داده شد»، گفت: هنوز این موضوع به صورت مکتوب و قانونی به شرکت ملی گاز ایران ابلاغ نشده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها