گروه ملی صنعتی فولاد ایران، یکی از صنایع مهم و تولیدی کشورمان در استان خوزستان و شامل چند کارخانه با چند هزار نیرو است که بار زیادی از تولیدات فرآورده‌های فولاد کشورمان را بر عهده دارد. با این حال برخی مشکلات موجود چندی است که به تعطیلی برخی کارخانه‌های این مجموعه و به تعویق افتادن چند ماهه حقوق کارگران این مجموعه بزرگ تولیدی منجر شده است.
کد خبر: ۱۰۶۵۶۶۴

به گزارش خبرنگار ما از خوزستان، گروه ملی صنعتی فولاد ایران از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان محصولات نوردی با ظرفیت سالانه یک میلیون و 435 هزار تن فرآورده‌های فولادی و 430 هزار تن شمش فولاد است و بیش از 3000 نیروی کار متخصص و متعهد دارد. این شرکت در سال 88 به بخش خصوصی واگذار شد، اما در پی مطرح شدن پرونده اختلاس 3000 میلیارد تومانی؛ از سال 90 اداره آن به قوه قضاییه (دادستانی) و مدیران آن واگذار شد. شرکت گروه ملی، یک سری اموال بلوکه شده دارد که بخشی از این اموال پس از واگذاری این شرکت به بانک ملی در اختیار بانک قرار گرفته، اما با توجه به خسارت‌هایی که در زمان رسیدگی به اختلاس یادشده به این مجموعه وارد شده است، مدیران بانک تمایلی به هزینه کردن و سرمایه‌گذاری بیشتر در گروه ملی ندارند، امری که گلایه برخی کارگران این مجموعه تولیدی را به‌همراه داشته است.

برخی کارگران این مجموعه تولیدی در این باره به جام‌جم می‌گویند: چند هفته دیگر مدارس باز می‌شود و این در حالی است که ما حتی توان خرید یک مداد برای فرزندانمان را نداریم، چه برسد به هزینه‌های کمرشکنی که مدارس از ما طلب می‌کنند. آنها خواستار ورود استاندار و نمایندگان مجلس برای حل این مشکل و ادامه فعالیت خود در گروه ملی فولاد خوزستان شده‌اند.

پیگیر رفع مشکلات هستیم

سیدعلی بحرینی، معاون امور اقتصادی استاندار خوزستان به جام‌جم می‌گوید: چندروز پیش، بانک ملی پرداخت‌هایی را به کارگران انجام داده است و هفته آینده درخصوص اداره گروه ملی تصمیم‌گیری خواهد شد.

بحرینی ادامه می‌دهد: کارخانه‌داری از وظایف بانک ملی نیست و یکی از گزینه‌های پیشنهادی بانک ملی واگذاری کارخانه به بخش خصوصی است.

وی تاکید می‌کند: ما پیگیر مسائل و مشکلات کارگران و وضعیت گروه ملی فولاد ایران تا زمان حل کامل مشکل و پرداخت حقوق و معوقات آنها هستیم.

بزودی تعیین تکلیف می‌شود

جوادکاظم نسب‌الباجی، نماینده مردم اهواز با اشاره به مشکلات پیش آمده برای شرکت گروه ملی فولاد ایران به جام‌جم می‌گوید: بعد از جلسات متعددی که با مدیران بانک ملی ایران داشتیم، متوجه شدیم مدیران بانک ملی تمایلی به اداره شرکت گروه ملی ندارند. بنابراین قرار شد‌
این شرکت به بخش خصوصی واگذار شود و در همین ارتباط، قراردادی میان استاندار، مدیرعامل بانک و پیمانکار جدید منعقد شده است.

نسب‌الباجی با اشاره به این‌که شرکت تا دو هفته آینده به بخش خصوصی واگذار می‌شود، از عملکرد مدیران شرکت گروه ملی فولاد ایران انتقاد می‌کند و می‌افزاید: متاسفانه مدیران این مجموعه به جای همراهی و همکاری با کارگران به جذب نیروهای غیربومی اقدام کرده‌ و مدیریت امور را به نزدیکان خود سپرده‌اند و تلاش قابل ذکری برای حل مشکلات کارگران و سایر پرسنل این شرکت ندارند.

این نماینده مجلس درخصوص ادامه همکاری کارگران گروه ملی با این شرکت می‌افزاید: یکی از شروط ما برای واگذاری شرکت به بخش خصوصی این است که تمام نیروها بتوانند بدون دغدغه به کارشان ادامه دهند و حقوق قانونی آنها بموقع پرداخت شود که طبیعتا مدیرعامل جدید شرکت، مشکل را حل خواهد کرد.

نسب‌الباجی یادآور می‌شود: شرکت گروه ملی فولاد ایران حدود 4000 نیرو دارد و با توجه به اهمیت مساله تمام تلاشمان را به کار خواهیم گرفت تا هر چه سریع‌تر کارخانه‌های خوابیده و کارگران فعالیتشان را از سرگیرند.

نگار نخلی

جام‌جم خوزستان

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها