مصوبه مجلس در مورد مقابله با اقدامات ماجراجویانه و تروریستی آمریکا در منطقه در واقع بخشی از اقدامات جمهوری اسلامی ایران در مقابله با تحرکات و اقدامات تروریستی آمریکا و تلاش این کشور برای ضربه زدن به جمهوری اسلامی ایران است. طرح مجلس مجموعه‌ای از روش‌ها و ساز و کارهای درنظر گرفته شده و بخشی از روندهایی است که باید مستمرا توسط کشور و دستگاه‌های مختلف دنبال شود.
کد خبر: ۱۰۶۴۶۵۴

در مصوبه مقابله با اقدامات ماجراجویانه وتروریستی آمریکا در منطقه، تکلیفی مشخص شده است که به عنوان نمونه وزارت خارجه موظف شده فهرست حامیان تروریست در آمریکا را با مشارکت دستگاه‌ها تهیه کند یا در بخش دیگر کمک به تقویت بنیه دفاعی برخی ارگان‌های درنظر گرفته شده، بنابراین جمهوری اسلامی ایران دستش خالی نیست و همچنان که در طول چهار دهه بعد از انقلاب اسلامی با وجود سختی‌ها و مشکلات زیادی که مردم تحمل کردند و با روش‌های مختلف در مقاطع مختلف توانستند در مقابل زورگویی و تهدیدات آمریکایی‌ها مقاومت کنند این بار هم خواهند توانست به پیروزی برسند.

بنابراین امیدواریم مقامات آمریکایی با درس گرفتن از تجربیات گذشتگان خود، راه پیموده را دوباره طی نکنند و به اصطلاح برمشی خردورزی و دست برداشتن از تهدید و دامن زدن به فضای نظامی علیه کشورهای مختلف از جمله جمهوری اسلامی ایران اقدام کنند.

سیاست‌های نوآمدگان در کاخ سفید هزینه زیادی برای ایالات متحده آمریکا ایجاد کرده و خواهد کرد و فضای آمریکاهراسی را در دنیا دامن زده و شکاف میان همپیمانان آمریکا را تشدید کرده و اروپایی‌ها قطعا از این شرایط استقبال نمی‌کنند، چین و روسیه نیز مخالف روش‌های آمریکایی هستند و از این جهت فکر می‌کنم با استمرار این مسیر، در واقع تبعات و پیامدهای این گونه سیاست‌ها به خود آمریکا برخواهد گشت.

سیاست جمهوری اسلامی ایران این است که برجام را حفظ کند چون توافق برجام از مجرای شورای امنیت سازمان ملل عبور کرده و لغو این توافق از طرف آمریکا هزینه‌ای است که براین کشور تحمیل می‌شود و بعید می‌دانم اجماع نظر در این زمینه در آمریکا وجود داشته باشد و شاید خط و جریانی حول محور ترامپ علاقه‌مند به لغو برجام باشند که در آن صورت ما تدابیر لازم را اتخاذ خواهیم کرد.

بر این اساس در مورد توافق برجام ساز و کارهای مختلفی پیش‌بینی شده و جمهوری اسلامی ایران نیز می‌تواند به صورت یک طرفه از آن ساز‌و‌کارها استفاده کند.


علی نجفی خوشرودی

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها