همه مصدومان برگشتند، فقط شهباززاده نیست

استقلالی‌ها روحیه گرفتند

این روزها شایعات زیادی درباره برکناری احتمالی منصوریان شنیده می‌شود. حرف‌هایی که حسن زمانی، عضو هیات‌مدیره باشگاه هم به زبان آورد، نشان داد واقعا شایعات صحت داشته است. او گفت: من به عنوان عضو هیات‌مدیره با توجه به امکانات و تجهیزاتی که مورد نیاز تیم بوده از نتایج به دست آمده رضایت کامل ندارم و اعضای هیات‌مدیره هم چنین نظری دارند. ما در حال حاضر بحث مخالف یا موافق نداریم. عملکرد تیم استقلال را تا اینجای کار در حد استقلال نمی‌دانیم! قرار شده در جلسه هیات‌مدیره که این هفته برگزار می‌شود گزارشی را به هیات‌مدیره ارائه کنند و قطعا هیات‌مدیره بعد از شنیدن توضیحات آنها، تصمیم لازم را اتخاذ خواهد کرد.
کد خبر: ۱۰۶۴۶۲۳

این حرف‌های زمانی نشان می‌دهد اگر استقلال تهران نتواند در دیدار با پدیده نتیجه بگیرد، منصوریان احتمالا باید با نیمکت آبی‌ها خداحافظی کند. استقلالی‌ها البته امید زیادی دارند تا در این مسابقه برنده باشند. به نظر می‌رسد شرایط از گذشته بسیار بهتر شده است. با آن که پس از دیدار با سایپا، منصوریان روحیه خوبی نداشت، ولی در تمرین دیروز تیمش روحیه گرفت و این هم به خاطر بازگشت مصدومان کلیدی استقلال بود.

لی اندرو پادوانی، فرشید اسماعیلی و امید ابراهیمی سه بازیکن کلیدی منصوریان در فصل گذشته بودند که امسال به دلیل آسیب‌دیدگی در چهار بازی هفته اول لیگ برتر حضور نداشتند. منصوریان همواره روی آنها حساب ویژه‌ای باز کرده است و به همین خاطر در نبودشان مجبور شد از بازیکنان ذخیره استفاده کند. این سه بازیکن همراه فرشید باقری که او هم در خط دفاعی گهگاهی به کار می‌آید، تمرینات بدنسازی بسیار خوبی داشتند و در حال حاضر از نظر بدنی کاملا آماده هستند. این چهار نفر روز گذشته آمادگی خود را در تمرین استقلال نشان دادند. منصوریان حتی می‌تواند از آنها در ترکیب ثابت تیم استفاده کند؛ چراکه همه‌شان دیرتر به تمرینات بازگشتند تا بتوانند کارهای بدنی‌شان را کامل انجام دهند. همچنین خسرو حیدری و میلاد زکی‌پور هم روز گذشته به تمرینات بازگشتند و به نظر می‌رسد مشکل آنچنانی برای حضور در بازی بعدی ندارند، البته زکی‌پور شاید به دیدار با پدیده نرسد. با این وجود، همه چیز برای استقلال عالی به نظر می‌رسد. مصدومان بازگشته‌اند و احتمال این که منصوریان از سیستم 2-5-3 استفاده کند، زیاد است. اگر سیستم استقلال این باشد، نسبت به بازی‌های قبلی یک مدافع کم می‌شود و منتظری، پادوانی و وریا غفوری سه مدافعی باشند که مقابل مهاجم‌ها قرار بگیرند.

منصوریان به دستیارانش چه گفت؟

منصوریان سال گذشته آن‌قدر آبدیده شد که این روزهای سخت استقلال برایش طاقت‌فرسا نباشد. او از همان روزهای اول لیگ سال گذشته، تحت فشار بود و تا پایان نیم‌فصل بارها و بارها شایعه برکناری‌اش را شنید. به همین دلیل شرایط فعلی تیم برای او چندان عجیب نیست و براحتی می‌تواند با شایعات کنار بیاید. منصوریان این روزها سکوت کرده و ترجیح می‌دهد مشغول کارش باشد و خودش را درگیر چیزی نکند. پس از بازی با سایپا او به این نتیجه رسید که باید بیشتر کار کنند و حتما خودش و دستیارانش کم کار کرده‌اند که تیم نتوانسته نتیجه بگیرد. این یعنی او هیچ‌گاه باخت را به گردن هیچ بازیکنی نینداخت. منصوریان در روزهای اخیر هم به دستیارانش گفته است آنها نمی‌توانند حرف بزنند. او در این باره تاکید کرده است: «نمی‌توانیم حرفی بزنیم، جز این که در زمین بازی جبران کنیم. اگر حرف بزنیم و نتیجه نگیریم، چه فایده دارد؟» بازی پدیده برای هواداران اهمیت زیادی دارد. مسابقه در تهران و در ورزشگاه آزادی برگزار می‌شود و بی‌شک هر نتیجه‌ای غیر از برد می‌تواند برای منصوریان و شاگردانش دردسرساز باشد.

قریب باز هم غیبت داشت

جلسه هیات مدیره باشگاه استقلال طبق برنامه دیروز در دفتر باشگاه برگزار شد. نکته مهم این جلسه، غیبت معنادار محمدحسین قریب رئیس هیات مدیره در جلسه بودکه بحث اختلاف او با رضا افتخاری را جدی‌تر از قبل می‌کند. در این جلسه علیرضا منصوریان سرمربی استقلال گزارش عملکرد فنی تیم را به اعضای هیات مدیره ارائه کرد و اعضای هیات مدیره هم حمایت خود را از سرمربی تیم اعلام کردند.

با توجه به غیبت ادامه‌دار قریب در جلسات متعدد هیات مدیره استقلال باید منتظر ماند و دید مسعود سلطانی‌فر وزیر ورزش که به تازگی از مجلس رای اعتماد گرفته چه تصمیمی برای هیات مدیره استقلال خواهد گرفت.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها