یک عکس، یک متن

یخ‌نوردی زن اردنی

نشنال جئوگرافیک دیروز تصویر یکی از اعضای تیم یخ‌نوردی زنان اردن را به عنوان عکس برگزیده خود منتشر کرد.این زن در دره هینکوی هیمالیا در نپال در حال عبور از مسیری خطرناک است. او خود را برای صعود به قله اورست آماده می‌کند.
کد خبر: ۱۰۶۲۹۱۲

دریاچه فرازمینی

تقریبا 50 هزار سال پیش، یک شهاب سنگ که با سرعت 11 مایل در ساعت به سمت زمین حرکت می کرد در منطقه ای به نام بولدهانا در هند فرود آمد و حفره ای به عمق 150 متر و طول 8/1 کیلومتر ایجاد کرد که امروزه آن را با نام دریاچه لونار می شناسند.

به گزارش خبرآنلاین، این دریاچه هم شور و هم قلیایی است و در آب آن جلبک‌ها و پلانکتون‌هایی وجود دارند که در این اکوسیستم عجیب رشد می‌کنند و به آب این دریاچه، رنگی خارق العاده و شفاف می‌بخشند. به دلیل وجود سنگ‌های بازالت اطراف این دریاچه، محققان امروزه از دریاچه لونار برای تحقیق درباره سایر سیارات نظیر ماه یا مریخ که رسیدن به آنها دشوارتر است، کمک می‌گیرند.

اولین بار نام و ماجرای این دریاچه در قرن 19 بر سر زبان‌ها افتاد و به نوعی می‌توان گفت به یک بحث بین‌المللی تبدیل شد. در ابتدا دانشمندان تصور می‌کردند این دریاچه اصالتی آتشفشانی دارد، اما در اواسط قرن 20 بود که زمین شناسان به شکل گرفتن این دریاچه بر اثر برخورد یک شیء غیرزمینی مشکوک شدند و پس از تحقیقات بیشتر تائید کردند که این دریاچه بر اثر برخورد یک شهاب‌سنگ شکل گرفته است. منطقه بولدهانا در غرب هند قرار گرفته است و 500 کیلومتر از شهر بمبئی فاصله دارد.

غار 3 میلیون ساله

غار یخی استان شانشی در کشور چین، قدمت سه میلیون ساله دارد و همیشه با وجود گرمای هوا در ماه‌های گرم سال در آن یخبندان است.

به گزارش فارس،‌ غار یخی استان شانشی در کشور چین، به گفته مردم منطقه سه میلیون سال قدمت دارد و دمای هوا هر قدر که باشد، همیشه داخل این غار یخبندان است و برف و یخ آن ذوب نمی‌شود.

این غار را می‌توان قدیمی‌ترین غار یخی جهان دانست. علاوه بر این، غار شانشی یکی از معدودترین غارهای یخی جهان است که صرف نظر از دمای هوا، همیشه داخلش مملو از برف و یخ است. یخبندان همیشگی این غار باعث شده است تا به یک جاذبه گردشگری جهانی تبدیل شود و همیشه توریست‌های زیادی برای بازدید از آن به استان شانشی سفر کنند.

آداب عجیب و غریب هندی‌‌ها

هندوها در یک مراسم سنتی در جنوب بنگلادش و غرب بنگال، خود را با قلاب آویزان می‌کنند.

به گزارش فرادید، بر اساس تاریخ نپالی، مردم هند در مراسمی سنتی، همه ساله در ماه آگوست در بنگلادش جنوبی جشن می‌گیرند و در این جشن با گذراندن قلاب از پوست خود و چرخیدن به دور درخت مقدس چارک، بابت گناهانی که طی سال انجام داده‌اند، طلب بخشش و مغفرت می‌کنند. آنها تصور می‌کنند با این کار تمام گناهانشان پاک شده و سال جدید را بدون هیچ گناهی و پاک آغاز خواهند کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها