مصرف نوشیدنی خنک، یکی از کارهایی است که می‌تواند، اندکی از فشار ناشی از گرمای شدید هوا در روزهای تابستان بکاهد. برای خنک کردن نوشیدنی، معمولا آن را در یخچال یا فریزر قرار می‌دهیم یا چند قطعه یخ داخل آن می‌اندازیم.
کد خبر: ۱۰۶۱۹۲۵

اگر می‌خواهید نوشیدنی خود را بسرعت خنک کنید، شاید دستگاه جدیدی به نام پرونتوبو (ProntoBev) برایتان بسیار سودمند باشد. این دستگاه بدون نیاز به برق یا یخ، نوشیدنی مورد نظرتان را در 30 ثانیه خنک می‌کند.

برای استفاده از پرونتوبو کافی است، ابتدا آن را درون فریزر قرار دهید. درون این دستگاه، ژل مخصوصی وجود دارد که می‌تواند سرما را به خود جذب کند. پس از بیرون آوردن پرونتوبو از فریزر، کافی است نوشیدنی را داخل آن ریخته، از طریق دماسنج دیجیتال روی بدنه دستگاه، دمای ایده‌آل‌تان را برای نوشیدنی انتخاب کنید. پرونتوبو به صورت معمول می‌تواند در 30 دقیقه، نوشیدنی را خنک کند. در واقع، ژل موجود درون این دستگاه، موجب کاهش دمای مایع وارد شده می‌شود.

مخترع پرونتوبو پس از حدود یک سال مطالعه و آزمایش توانست، این ژل را برای اولین بار در دنیا طراحی کند. گفتنی است، تماس این ژل با نوشیدنی، هیچ تاثیر ناخوشایندی بر طعم آن یا سلامت مصرف‌کننده ندارد. همچنین، یکی دیگر از مزایای پرونتوبو، امکان شست‌وشوی آن با استفاده از دستگاه ظرفشویی
است.

مخترع پرونتوبو برای جذب سرمایه به منظور تولید انبوه این نوآوری، از سامانه تامین مالی جمعی ایندیگوگو بهره گرفت و البته موفق به دریافت مبلغ مورد نیاز شد. پرونتوبو با قابلیت خنک کردن نوشیدنی با سرعتی 40 برابر فریزر، بزودی وارد بازارهای جهانی خواهد شد.

منبع: indiegogo.com

صالح سپهری‌فر

جام‌جم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها