تازه‌ترین آلبوم موسیقی سالار عقیلی، خواننده موسیقی ایرانی با عنوان «شب زیبا» بزودی در دسترس علاقه‌مندان قرار خواهد گرفت.
کد خبر: ۱۰۶۱۵۶۶

سپهر سعیدی، مدیر مرکز موسیقی «رها» به مهر گفت: «شب زیبا» عنوان تازه‌ترین آلبوم سالار عقیلی است که به آهنگسازی جواد بطحایی، نوازنده شناخته شده سنتور توسط مرکز موسیقی «رها» در بازار موسیقی منتشر می‌شود. این مجموعه شامل سه تصنیف، یک چهار مضراب و سه بخش آوازی است که با اشعار محمدرضا شفیعی‌کدکنی و نوذر پرنگ به علاقه‌مندان ارائه شده است. وی ادامه داد: ارسلان کامکار، شاهو عندلیبی، نوید دهقان، امین گلستانی، حسین حدت، نیما بطحایی، فرهاد صفری، شهریار نظری، آتنا اشتیاقی، پارامیس رحمانی و جواد بطحایی به‌عنوان نوازنده در این آلبوم حضور دارند. جواد بطحایی در توضیح آلبوم آورده است: «همواره پیوند شعر و موسیقی بخشی تفکیک‌ناپذیر در هنر ایران زمین بوده است. نجواهای مادرانه، زمزمه‌های روستاییان و شالیکاران، مناجات و سوز و گدازهای عاشقان و عارفان همه با شعر و موسیقی از نهاد مردمی برمی‌آمده که با عمق جان آن را احساس و بیان می‌کردند، اما به نظر من در گستره ادبیات هر شعر و غزل دارای رنگ، روح، گرما، طراوت، عمق و لطافت خاصی است و چنین خواصی در دستگاه‌ها و آوازهای موسیقی ما نیز وجود دارد. به طور مثال اصفهان آوازی است رمانتیک، لطیف، با سرمایی لذت‌بخش و به رنگ آبی به طوری که مفاهیم عشق، امید، مهربانی، خلوص و گذشت و همدلی در آن نمودی پررنگ دارد.

جواد بطحایی از جمله هنرمندانی است که علاقه‌مندان موسیقی او را اغلب با نوازندگی سنتور می‌شناسند. به عبارتی او با تک‌نوازی‌هایش شناخته شده است، ولی وجه آهنگسازی او کمتر شناخته شده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها