گفت وگوی جام جم آنلاین با محمود سالارکیا در باره عوارض یک طرح

حذف طلاق از شناسنامه زنان مطلقه موجب کتمان حقیقت می شود

به اعتقاد یک حقوقدان ، طرح حذف واژه طلاق از شناسنامه زنان مطلقه اگرچه برای صیانت از حقوق زنان تدوین شده است ولی ممکن است موجب کتمان حقیقت به هنگام ازدواج دوم شود.
کد خبر: ۱۰۶۱۴۴۳
حذف طلاق از شناسنامه زنان مطلقه موجب کتمان حقیقت می شود

محمود سالار کیا معاون سابق دادستان تهران در گفت وگو با جام جم آنلاین افزود:هر اقدامی مسلما با یکسری معایب ومزایا همراه است از آنجا که متاسفانه ما با آمار بالای طلاق در کشور روبرو هستیم وحتی بسیاری از عقدها قبل از شروع زندگی مشترک به طلاق منجر می شوند لذا چنین طرحی می تواند در جهت صیانت از حق وحقوق زنان بسیار موثر ومفید باشد.

وی ادامه داد: در واقع این طرح نیز به همین منظور تدوین شده تا خانم هایی که به هردلیلی طلاق گرفته اند برای ادامه زندگی با مشکلی روبرو نشوند . اما یک نقص اساسی نیز وجود دارد و آن کتمان حقیقت است .زیرابا اجرای این طرح زنان مطلقه به راحتی می توانند طلاق خود را به هنگام ازدواج دوم از همسرشان پنهان کنند .لذا اگر یک خانم مطلقه چنین رفتاری از خود نشان دهد و همسرش نیز بعدها با این مسئله روبرو شود مسلما ادامه زندگی شان با مشکل روبرو خواهد شد.و دوامی نیز نخواهد یافت.

وی اجرای این طرح را منوط به تصمیم وتصویب مجلس دانست و گفت:قید هرگونه مطلبی در اسناد رسمی نیاز به تصویب مجلس دارد .اگر هر جمله ای در این اسناد بخواهد قید یا حذف شود یک تکلیف قانونی است و این تکلیف قانونی را فقط مجلس می تواند انجام دهد.

سالار کیا با اشاره به اینکه این طرح فقط مخصوص خانم هاست و شامل آقایان نمی شودافزود :اگرچه این طرح راه بررسی وتحقیق را برای همسران نبسته است و در صورت تصویب و اجرایی شدن آن مرد می تواند برای اطمینان خود از ثبت احوال استعلام کند ولی فراموش نشود که بنای یک زندگی براساس اعتماد و صداقت است. وقتی در ابتدای زندگی این اعتماد وصداقت نباشد مسلما ادامه آن با مشکل همراه خواهد بود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها