در سال‌های اخیر کاشت ناخن بویژه میان خانم‌های جوان پرطرفدار شده و متاسفانه بیشترشان هم به عوارض این کار اهمیت نمی‌دهند. حال این پرسش مطرح می‌شود که چرا به جای کاشت به ناخن‌های خودشان رسیدگی نمی‌کنند تا بلند و زیبا و یکدست شود؛ مثلا همین محصولات تقویت‌کننده ناخن واقعا نمی‌توانند تاثیرگذار باشند؟ این هفته به شایعات و واقعیات درباره رشد ناخن‌ها می‌پردازیم.
کد خبر: ۱۰۶۱۰۰۶

ناخن‌ها به‌طور عمده از کراتین ساخته می‌شوند که در واقع پروتئین مو و پوست هستند. خیلی‌ها می‌گویند تماس مداوم با شوینده‌ها به ناخن‌ها آسیب می‌رساند و اگر مدام با این مواد سروکار دارید یا باید دستکش بپوشید یا قید داشتن ناخن‌های بلند را بزنید. این باور چقدر واقعیت دارد؟ باید بدانید آب قادر است از ناخن عبور کند به همین دلیل تکرار تماس با آب و شوینده‌ها می‌تواند ناخن را خشک و شکننده کند. البته قدرت و استحکام ناخن نه‌تنها به ترکیبات آن بلکه به شکل آن نیز بستگی دارد و هر چه لبه ناخن‌ها نازک تر باشد احتمال شکسته شدنشان بیشتر خواهد شد؛ بنابراین نوع گرفتن ناخن و مانیکور هم روی بلندی و زیبایی ناخن موثر است.

میزان رشد ناخن‌ها ژنتیکی است؟

خیلی‌ها می‌گویند میزان رشد ناخن ژنتیکی است، اما برخلاف باور عموم عوامل مختلفی رشد ناخن را تحت تاثیر قرار می‌دهد. به طور کلی متوسط رشد ناخن سه میلی متر در ماه است. فصول مختلف و بیماری‌های خفیف تاثیراثر ناچیزی بر رشد ناخن دارد، حاملگی باعث افزایش سرعت رشد و سوء تغذیه باعث کاهش آن شده و بعضی از بیماری‌های شدید نیز باعث اختلال در رشد یا ایجاد ناخن می‌شوند، از جمله اوریون و تیفوئید ممکن است فرورفتگی با برجستگی عرضی روی ناخن ایجاد کند. البته توارث، یکی از عوامل موثر بر رشد ناخن است که در برخی خانواده‌ها رشد ناخن سریع تر و در بعضی کندتر می‌شود.

محصولات تقویت‌کننده ناخن تاثیری ندارد؟

تقویت‌کننده‌های ناخن برای استفاده روی ناخن‌های خیلی ضعیف و شکننده و ورقه ورقه شده در کوتاه مدت مفید است، اما اگر شما از آنها برای مدت بیشتر از سه هفته استفاده کنید ناخن‌ها بیش از اندازه سفت شده و مسأله باعث می‌شود آمادگی شکسته شدن، ورقه ورقه شدن و... را پیدا کنند. فکر نکنید ناخن‌های سالم و خوب همگی محکم و سفت و از نوع ناخن‌های فوق‌العاده و ایده‌آل هستند. یادتان باشد یک روش خوب و مفید برای داشتن ناخن‌های سالم و محکم، مالیدن کرم دست و روغن‌های گیاهی روی ناخن و پایه ناخن هر بار پس از شست‌وشوی دست‌هاست.

کاشت ناخن خطرناک است؟

استفاده طولانی‌مدت از ناخن‌های کاشته شده می‌تواند باعث واکنش‌های دردناک و شدید شامل عفونت پوست اطراف ناخن‌ها، شل‌شدن ناخن‌ها و درماتیت شود. خانم‌هایی که از ناخن‌های مصنوعی و کاشته شده استفاده می‌کنند طولانی مدت ناخن‌های طبیعی آنها نازک‌تر و مات‌تر می‌شود. متخصصان پوست پیشنهاد می‌کنند ناخن‌های مصنوعی هم سه ماه یکبار برداشته و اجازه داده شود ناخن‌های طبیعی استراحت کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها