مدیرعامل هلدینگ گردشگری سازمان تامین اجتماعی بااشاره به اهمیت گردشگری سلامت درکشور گفت: ایران به 31 هتل ـ بیمارستان نیاز دارد و باید نسل جدید بیمارستان‌ جایگزین بیمارستان‌های موجود سنتی و کلاسیک شود.
کد خبر: ۱۰۶۰۷۲۳

به گزارش جام‌جم، غلام‌حیدر ابراهیم بای سلامی در مراسم آغاز عملیات اجرای طرح گردشگری پزشکی سازمان تامین اجتماعی گفت: در تفاهم‌نامه‌ای که بین سازمان تامین اجتماعی و کارگزاران خارجی در حوزه جذب توریسم درمانی امضا شد، از این به بعد 17 بیمارستان تامین اجتماعی و پنج بیمارستان خصوصی در 15 استان کشور با حمایت کارگزاران خارجی ایران در جذب گردشگری سلامت فعالیت بیشتری خواهند داشت.

وی خاطرنشان کرد: ایران به 31 هتل ـ بیمارستان دارد و باید به سمت نسل جدید بیمارستان‌ها حرکت کند، اما اکنون بیمارستان‌های موجود، کلاسیک و سنتی هستند.در این زمینه گردشگری پزشکی می‌تواند به ارتقای سطح بیمارستانی منجر شودکه بیش از 70 بیمارستان، 400 کلینیک و 200 پزشک دراین باره اعلام آمادگی کرده‌اند، اما فعلا 17 بیمارستان برای گردشگری پزشکی آماده شده است.

عضو شورای عالی میراث فرهنگی و گردشگری افزود: 600 هزار نفر در روسیه، یمن و عراق به جراحی پلاستیک در آینده به دلیل آثار جنگ و ناامنی‌ها احتیاج دارند و ایران به دلیل خدمات بیمارستانی می‌تواند این کار را انجام دهد.

رشد گردشگری سلامت در ایران

علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز دراین مراسم گفت: در چند سال گذشته گردشگری سلامت بین 20 تا 25 درصد در ایران رشد داشته است. این رشد در جهان 12 درصد بوده است. البته ما هنوز از کشورهای دیگر فاصله داریم چون آنها از قبل راه‌هایی را رفته‌اند. گردشگران به علت درمان مدرن یا خاصیت‌های درمان به ترکیه می‌روند. ما طبیعت‌گردی و همه این مزیت‌ها را با هم در ایران داریم.

وی گفت: مساله ما در گردشگری سلامت فقط عمل جراحی نیست بلکه زیست سلامت در ایران نیز مهم است. 3000 چشمه آب معدنی مزیت ایران در این حوزه است برنامه دولت حمایت از گردشگری سلامت و ساخت بیمارستان‌هایی برای توسعه این بخش است. ما با کمک صندوق توسعه ملی، دادن فاینانس و مشارکت متخصصان از جذب سرمایه خارجی استقبال می‌کنیم و امیدواریم سهمی قابل توجه در سطح بین‌الملل داشته باشیم.

همچنین سیدتقی نوربخش رئیس سازمان تامین اجتماعی اظهار کرد: مجموعه‌هایی که سازمان تامین اجتماعی در اختیار دارد به همراه مجموعه‌های طبیعی مانند چشمه‌های آب معدنی می‌تواند پکیجی مناسب برای کشورهای همجوار در زمینه ورود گردشگر درمانی به ایران باشد. در سازمان تامین اجتماعی امکانات وسیعی در حوزه اقتصادی پزشکی و درمانی وجود دارد که می‌تواند در حوزه توریسم و درمان از آن استفاده کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها