بیست‌وپنجمین نمایشگاه «صد اثر، صد هنرمند» گالری گلستان درحالی فردا به سومین جمعه برپایی‌اش ‌می‌رسد که رکورد فروش سال گذشته‌اش را شکست.
کد خبر: ۱۰۵۸۲۶۸

به گزارش ایران‌آرت، لیلی گلستان، مدیر گالری گلستان گفته این گالری در همان شب اول، به اندازه تمام نمایشگاه سال پیش فروخته است.

گلستان، با ابراز خرسندی از روند این رویداد تابستانی گفته: بشدت از نمایشگاه امسال راضی‌ام، چون جوان‌ها خوب می‌فروشند و تقریبا 70 درصد کل فروش به آنها اختصاص دارد. او با اعلام این خبر که تا این لحظه 65 اثر به فروش رسیده گفته: تا این لحظه گران‌ترین اثر به‌فروش‌رسیده در این دوره به نقاشی از زنده‌یاد محمود جوادی‌پور تعلق دارد که
30 میلیون تومان فروخته شد. در رتبه بعدی آثاری از اویسی، لاشایی و محمدعلی ترقی‌جاه قرار دارند که بین 15 تا 20 میلیون قیمت داشتند. این درحالی است که از جوان‌ها آثاری با قیمت 350 هزار تومان به عنوان ارزان‌ترین آثار فروخته شده است. از نظر تعداد آثار به فروش رسیده از یک هنرمند تا این لحظه، شمس‌الدین غازی پیشتاز است. از او دو مجسمه و چهار نقاشی فروخته شده است.

لیلی گلستان ضمن دعوت از مردم برای حضور در این نمایشگاه و حمایت از هنر و هنرمند ایرانی گفته: بنا به رسم صد اثر صد هنرمند، هر اثری که فروخته می‌شود اثر دیگری جایگزینش می‌شود. از این‌رو اکنون نمایشگاهی کاملا متفاوت نسبت به روز نخست روی دیوار گالری است که در آن کارهای خوب بسیاری با قیمت‌های مناسب ارائه شده است.

صد اثر، صد هنرمند، قدیمی‌ترین نمایشگاه تجسمی در بخش خصوصی است که مرداد 1371 توسط لیلی گلستان بنیانگذاری شد. در این دوره، آثار 257 هنرمند پذیرفته شده است. در این دوره در کنار اقبال بلند هنرمندان جوان و شهرستانی، آثار هنرمندان صاحب‌نام با قیمت‌های مناسب به دیوار است، مانند عکسی از عباس کیارستمی 15 میلیون تومان، سیدمحمد احصایی، فرامرز پیلارام، رضا مافی، پرویز کلانتری، ایران درودی، منوچهر معتبر، سیاوش کسرایی، فرح اصولی 9 تا 35 میلیون و البته دو اثری که عنوان گران‌ترین آثار این دوره را از آن خود کرده‌اند؛ تابلوهای آیدین آغداشلو و فرامرز پیلارام که هریک 90 میلیون تومان قیمت‌گذاری شده‌اند. مجسمه‌ها نیز بخش جذاب صد اثر بیست‌وپنجم است که کارهایی از هنرمندان سرشناس ایرانی همچون ژازه تباتبایی، محمدحسین عماد، رضا قره‌باغی و دیگران با قیمت‌های مناسب دو و نیم میلیون تومان تا هشت میلیون تومان پیشنهاد شده‌اند.

بیست‌و پنجمین صد اثر، صد هنرمند از عصر جمعه سی‌ام تیرماه در گالری گلستان به نشانی دروس، خیابان کماسایی، پلاک 34 آغاز به کار کرده و تا 25 مرداد هر روز از چهار تا هشت عصر دایر است و تنها روزهای پنجشنبه تعطیل خواهد بود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها