وزارت خارجه کویت در بیانیه‎ای اعلام کرد که ادعای استفاده از آب‎های منطقه ای این کشور برای انتقال سلاح به نیروهای انصارالله یمن بی اساس است.
کد خبر: ۱۰۵۸۱۰۷
کویت استفاده ایران از آب‎های این کشور را تکذیب کرد

به گزارش جام جم آنلاین از میزان، وزارت خارجه کویت در بیانیه‎ای اعلام کرد که ادعای استفاده از آب‎های منطقه‎ای این کشور برای انتقال سلاح به نیروهای انصارالله یمن بی اساس است.

یک مقام مسئول در وزارت خارجه کویت ضمن اعلام این مطلب تصریح کرد: آنچه یکی از خبرگزاری‎ها درباره استفاده ایران از آب‎های منطقه‎ای کویت برای انتقال محموله‎های سلاح و مستشاران نظامی به یمن گزارش داده بود بی اساس و نادرست است.

وی افزود: آب‎های منطقه‎ای کویت تحت کنترل کامل از سوی نیروی دریایی و گارد ساحلی است و هیچ فعالیت مشکوکی در مناطق دریایی دیده نشده است.

این مقام کویتی از رسانه‎ها خواست تا دقت لازم را برای انتشار چنین خبرهای نادرستی به کار بگیرند.

خبرگزاری رویترز در یک گزارش اختصاصی به نقل از آنچه منابع موثق خوانده ادعا کرده است که سپاه پاسداران مسیر تازه‎ای برای انتقال سلاح به نیروهای انصارالله در یمن پیدا کرده است.

طبق ادعای رویترز، ایران برای حمایت از نیروهای انصارالله، ارتباطات آبی خود با کویت را به طور چشمگیری افزایش داده است.

بنابر این ادعا، سپاه با استفاده از کشتی‎های کوچکتر از این مسیر آبی (واقع در شمال خلیج فارس) که نظارت کمتری بر آن اعمال می شده، برای رسیدن به مقاصد خود استفاده کرده است. به این ترتیب که محموله های ارسالی در آب‎های کویت و در مجاورت خطوط کشتیرانی بین المللی به مقصد نهایی بارگیری می شده‎اند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها