معمولا گفته می‌شود تحمل درد برای مردان راحت‌تر است و آنها به طور طبیعی آسان‌تر از شر بیماری خلاص می‌شوند و کمتر از زنان به پزشک مراجعه می‌کنند. با این حال مردان در صورت مشاهده برخی علائم ازجمله موارد زیر، نباید آنها را نادیده بگیرند.
کد خبر: ۱۰۵۶۸۹۸

درد انگشت شست پا

درد انگشت شست پا می‌تواند نشانه بیماری نقرس باشد. حدود 95 درصد از مردان و 5 درصد از زنان دچار نقرس می‌شوند.

نقرس نوعی آرتروز است که می‌تواند به درد در مفاصل و بویژه در شست پا منجر شود. این شرایط به دلیل تشکیل اسید اوریک در بدن ایجاد می‌شود و بهتر است قبل از شدت یافتن آن با پزشک مشورت شود.

کاهش قدرت بویایی

از دست دادن حس بویایی در مردان می‌تواند نشانه وجود مشکل در غدد جنسی باشد. این شرایط که از نظر پزشکی به آن آنوسمی یا نابویایی گفته می‌شود ممکن است از سندرم کالمن ـ یک اختلال ژنتیک که باعث از بین رفتن حس بویایی و کاهش ترشح غدد جنسی می‌شود ـ ناشی شده باشد.

خروپف شدید

خروپف شدید می‌تواند از علائم آپنه انسدادی خواب باشد که مجاری تنفسی را معمولا به مدت ده ثانیه یا بیشتر مسدود می‌کند. این عارضه ـ که میان مردان بسیار شایع‌تر از زنان است ـ خطر ابتلا به پرفشاری خون و ضربان قلب نامنظم را افزایش می‌دهد.

خونریزی لثه

التهاب یا خونریزی لثه از علائم بیماری‌های لثه است که براساس آخرین بررسی‌ها، مردان را بیشتر از زنان تحت تاثیرقرارمی دهد و درصورتی که بدون درمان رها شود می‌تواند به مشکلات جدی‌تری منجر شود. به گفته بنیاد سلامت دهانی انگلستان، این بیماری با مشکلاتی مانند دیابت یا بیماری‌های دیگر مرتبط بوده و از علائم سرطان دهان است که شیوع آن میان مردان تقریبا دو برابر زنان است.

خال‌ها

ایجاد یک خال جدید یا تغییر در خال‌های موجود می‌تواند از نخستین علائم ملانوما ـ خطرناک‌ترین نوع سرطان پوست ـ باشد. هرچند مردان و زنان به یک نسبت به این بیماری مبتلا می‌شوند، اما آمار مرکز تحقیقات سرطان انگلستان نشان می‌دهد نرخ مرگ و میر ناشی از این بیماری در مردان
58 درصد و در زنان 42 درصد است. رشد خال‌ها، تغییر شکل یا تغییر رنگ، دردناک شدن، خارش یا خونریزی از علائمی هستند که با مشاهده آنها نباید مشورت با پزشک را به تاخیر انداخت.

منابع: mirror.co.uk æpressks.com

مترجم: یاسمین مشرف

جام‌جم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها