رئیس هیات مدیره اتحادیه مرغ تخم گذار در گفتگو با جام جم آنلاین:

26 میلیون مرغ در کشور تلف شده است / صادرات به قطر علت کمبود تخم مرغ نیست

رئیس هیات مدیره اتحادیه مرغ تخم گذاراز افزایش 30 تا 35درصدی قیمت تخم مرغ و بدنبال آن کمبود آن در بازار خبرداد و گفت: از دی ماه گذشته تاکنون چیزی حدود 26میلیون مرغ به علت بیماری تلف یا معدوم سازی شده است .که همین مسئله به همراه گرمای هوا موجب کاهش تولید تخم مرغ نیز شده است .
کد خبر: ۱۰۵۵۱۸۹
26 میلیون مرغ در کشور تلف شده است / صادرات به قطر علت کمبود تخم مرغ نیست

ناصر نبی پور در گفت گو با جام جم آنلاین افزود: در حال حاضر در تهران ظرفیت نگهداری 14 تا 15 میلیون مرغ تخم گذار را داریم که متاسفانه بنا به دلایلی که ذکر شد این تعداد به زیر 3میلیون کاهش یافته است.

وی با اشاره به اینکه نرخ هر کیلو تخم مرغ طی روزهای اخیر هزار و 500 تومانی افزایش یافت ادامه داد: مرغداران استان تهران، قزوین، قم و کرج در پی شیوع آنفولانزا و معدوم سازی مرغ های خود مجدداً توان جوجه ریزی واحد های خود را ندارند که در نهایت همین امر نوسانات قیمت را رقم زده است.

وی در پاسخ به این پرسش که برخی صادرات تخم مرغ به قطر را عامل کمبود این محصول در بازار می دانند گفت: کل صادرات تخم مرغ از ایران به قطر تاکنون چیزی حدود 80 تن بوده است درحالیکه این رقم در مقایسه با تولید داخل رقم بالایی نیست.

نبی پور از بهبود این روند خبر داد وگفت: با جوجه ریزی هایی که از دی ماه گذشته صورت گرفته بزودی مقدار قابل توجهی تخم مرغ در میادین توزیع خواهد شد.

در حال حاضر هر کیلو تخم مرغ با نرخ ۵ هزار تومان معادل شانه‌ای ۱۱ هزار و دانه‌ای ۳۴۰ تومان درب مرغداری به فروش می‌رسد.

این روزها قیمت تخم مرغ روند افزایشی داشته که بنا به گفته تولیدکنندگان این محصول علت آن خلأ دوماهه در تولید و از بین رفتن ۳۰ درصد از گله‌های مرغ تخم‌گذار در ۶ ماه گذشته است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها