بفرمایید انجیر آپارتمانی

این روزها و در فصل تابستان میوه‌فروشی‌ها با انواع میوه‌های رنگارنگ علاوه بر آن که اشتهابرانگیز می‌نمایند از نظر بصری هم زیبایی خاصی دارند از جمله میوه خوشمزه انجیر که با رنگ‌های سبز و بنفش حسابی در میان دیگر میوه‌ها خودنمایی می‌کند.
کد خبر: ۱۰۵۴۱۹۶

حالا چه شد که در ستون گلخانه این هفته از انجیر و میوه‌های تابستانی نوشتیم، چون گلی که می‌خواهیم درباره آن صحبت کنیم «برگ انجیری» است و اگر خانه‌تان آپارتمانی است دست‌کم شما را به یاد درخت زیبای انجیر در حیاطی سرسبز می‌اندازد.

برگ انجیری با آن برگ‌های پهن و بریدگی‌های عمیق می‌تواند برای تازه‌کارها هم گیاه مناسبی باشد چون از هر چیزی که برای گیاه لازم است و شما فکرش را بکنید حداقلش برایش کفایت می‌کند، می‌گویید نه! در ادامه شرایط نگهداری آن را بخوانید.

نور: یک نور حداقلی در کنار پنجره برای برگ انجیری کافی است، باید حواس‌تان باشد که تابش مستقیم آفتاب به برگ‌های این گیاه آسیب می‌زند و خیلی زود از دست می‌رود.

هوا: اصولا برگ انجیری از جمله گیاهانی است که خودش را با دمای مختلف سازگار می‌کند، اما در تابستان که در آن به سر می‌بریم، مراقب باشید دمای هوا از 30 درجه بیشتر نشود و اگر احساس کردید هوای محیط خیلی گرم شده است غبارروبی برگ انجیری را در دستور کار قرار دهید.

آبیاری: اگر هنوز قانع نشدید که برگ انجیری متواضع و کم توقع است، باید بدانید که این گیاه به آبیاری زیاد حساس است و نه‌تنها آبیاری مرتب و مداوم و هر روزه نمی‌خواهد که باید بین دو آبیاری خاک آن کاملا خشک شود، اگر به این گیاه آب زیاد بدهید ریشه‌هایش خیلی زود می‌پوسد و از بین می‌رود.

رشد و تعویض گلدان: برگ انجیری چندان نیاز به تعویض مرتب گلدان ندارد و رشد آن آرام است، پس در بهترین حالت بهار به بهار و سالی یک‌بار می‌توانید گلدانش را تغییر دهید.

نسیبه سادات میرباقر/ مهندس کشاورزی

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها