کراستینی یک پیش غذای ایتالیایی است که از مواد مختلفی که روی نان تست یا گریل شده آغشته به روغن زیتون قرار می‌گیرد، تشکیل شده است. دهقانان ایتالیایی در قرون وسطی ترجیح می‌دادند غذایشان را به‌صورت لقمه‌های کوچک صرف کنند و این سبک از پیش غذا را به‌وجود آوردند. کراستینی در رده پیش‌غذا یا اردور‌ها قرار می‌گیرد و شما می‌توانید از مواد مختلف موجود در یخچالتان برای تهیه آن استفاده کنید. در اینجا تهیه یک کراستینی بسیار محبوب را آموزش می‌دهیم.
کد خبر: ۱۰۵۴۱۹۲

مواد لازم برای تهیه کراستینی بادمجان:

نان باگت فرانسوی:‌ 2 عدد / بادمجان مکعبی خردشده: 2 عدد درشت / سیب‌زمینی مکعبی خرد شده: 2 عدد / گوجه‌فرنگی نگینی خرد شده: 2 عدد / فلفل دلمه‌ای قرمز یا زرد:‌ یک‌چهارم یک عدد / رب گوجه‌فرنگی:‌ یک قاشق غذاخوری / پنیر پارمزان: یک قاشق غذاخوری / پنیر موزارلا: صدگرم / روغن زیتون: به میزان لازم / نمک، فلفل و آویشن: به میزان لازم

بادمجان‌ها را با پوست بگیرید وکمی درشت‌تر از سیب‌زمینی خرد کنید تا بعد از سرخ‌شدن با سیب‌زمینی‌ها به یک اندازه باشند. برای تنوع و کمی هم زیبایی می‌توانید بادمجان‌ها را با پوست به‌صورت ورقه‌ای نازک هم خرد کنید. بادمجان و سیب‌زمینی خرد شده را با کمی نمک و زردچوبه سرخ کنید. روغن اضافه‌شان را با دستمال خشک کن روغن آشپزخانه بگیرید. فلفل دلمه‌ای و گوجه فرنگی‌ها را هم تفت دهید و رب را به مواد اضافه کنید و نمک و فلفل و آویشن بزنید. بعد از این‌که رب کاملا بین مواد پخش شد، حرارت را خاموش کنید و پنیر پارمزان را به مخلوطتان اضافه کنید و هم بزنید تا با حرارت خود مواد آب شود.

نان‌ها را به عرض یک سانتی‌متر برش بزنید. اگر از نان کمی بیات شده استفاده کنید کارتان راحت‌تر می‌شود. روی هر نان کمی روغن زیتون بریزید و بعد مواد مخلوطتان را روی آن ریخته و پنیر موزارلا را بر روی آن قرار دهید و 30ثانیه در فر بگذارید تا پنیر آب شده و طلایی شود و بعد سرو کنید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها