رنکینگ جدید فدراسیون جهانی اعلام شد

صعود و سقوط شمشیربازان

مسابقه‌های شمشیربازی قهرمانی جهان در اسلحه سابر که تمام شد، فدراسیون جهانی رده بندی جدید ورزشکاران این رشته را منتشر کرد. طبق معمول ما ایرانی‌ها بعد از اعلام رنکینگ جهانی به دنبال دو نام هستیم؛ اول مجتبی عابدینی و بعد علی پاکدامن.
کد خبر: ۱۰۵۳۹۹۶

این دو شمشیرباز تاکنون افتخارات زیادی برای ایران به دست آورده‌اند و در چند روز گذشته نیز در لایپزیک آلمان مسابقه دادند. فدراسیون جهانی شمشیربازی بر اساس نتایج دیدارهای انفرادی مسابقات قهرمانی جهان در اسلحه سابر، برترین‌ها را معرفی کرد که علی پاکدامن، بهترین شمشیرباز ایران در این رقابت‌ها بود. او با از پیش رو برداشتن حریفان بزرگ و مدعی تا مرحله یک‌چهارم نهایی پیش رفت اما در این مرحله مقابل نماینده فرانسه باخت و در یک قدمی مسجل کردن مدال خود، به عنوان هشتمی بسنده کرد.

پاکدامن با توجه به عملکرد خوبی که در این مسابقات داشت، در رنکینگ جهانی 10 پله صعود کرد و بالاتر از مجتبی عابدینی در جایگاه پانزدهم جهان ایستاد. پاکدامن یک ماه پیش، پس از مسابقات قهرمانی آسیا در هنگ‌کنگ و با وجود کسب مدال برنز در این رقابت‌ها، چهار پله سقوط کرده و در رده بیست و پنجم قرار گرفته بود.

مجتبی عابدینی در رنکینگ جدید فدراسیون جهانی شمشیربازی باز هم سقوط کرده است. وی در مسابقات آلمان به واسطه جایگاه هشتمی جهان به طور مستقیم به جدول 64 نفره صعود کرد اما پس از انجام دو بازی در این جدول و جدول 32 نفره، از دور رقابت‌ها کنار رفت.

عابدینی در رنکینگ جدید جهانی 9پله سقوط کرده و در جایگاه هفدهم جهان ایستاده است. عابدینی بعد از مسابقات قهرمانی آسیا هم یک پله سقوط کرده بود. پیش از آن نیز عابدینی به واسطه عملکردش در مسابقات جایزه بزرگ مسکو یک پله سقوط کرده بود.

شمشیربازان دیگر ایران در این رده‌بندی عبارتند از؛ محمد رهبری در رده سی‌ام و محمد فتوحی در رده چهل و دوم.

حسرت پاکدامن

علی پاکدامن،‌ شمشیرباز تیم ملی اسلحه سابر که در رقابت‌های انفرادی جهان در لایپزیک آلمان هشتم شد با حسرت به این عنوان نگاه می‌کند و می‌گوید: می‌توانستم بهتر باشم و مدال بگیرم.

او درباره سطح این رقابت‌ها گفته است: مسابقات جهانی بالاترین سطح از رقابت است و من بازی‌های خوبی به‌نمایش گذاشتم اما در بازی آخر مقابل حریف فرانسوی شکست خوردم. اگر به صحبت‌های مربی‌ام آقای فخری گوش می‌کردم،‌ نتایج بهتری می‌گرفتم.

او این را هم می‌گوید که در پیکار با رقیب فرانسوی اش بیشتر به خودش و اشتباهاتش در برابر این حریف باخته است،‌ اما نکته‌ای که در دل این بازی‌ها خوشحالش کرده، این است: برای دومین بار بود که در جمع هشت شمشیرباز برتر جهان قرار می‌گرفتم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها