آرژانتینی‌های والیبال آسیا در جام ملت‌ها رودرروی هم قرار می‌گیرند

نمایش امیدها در سورابایا

تیم والیبال زیر 23 سال ایران که قرار است در مسابقات قهرمانی مردان آسیا شرکت کند، به جاکارتای اندونزی رفت.
کد خبر: ۱۰۵۳۵۶۱

فردین قلعه قوند، اسماعیل مسافر، حمید حمودی، رحمان تقی‌زاده، مهرداد شیبانی‌مهر، سلیم چپرلی، سهند الله‌وردیان، امین اسماعیل‌نژاد، سعید جواهری‌توانا، علی اصغر مجرد، محمد دلیری، جابر اسماعیل‌پور، رسول آقچه‌لی و اسماعیل طالبی‌خامنه 14 بازیکن ایران در رقابت‌ها با هدایت خوآن سیچلو هستند.

این بازی‌ها از دوم تا دهم مرداد با 16 تیم برتر آسیا در سورابایای اندونزی برگزار می‌شود.

سورابایا دومین شهر بزرگ اندونزی و مرکز استان جاوه شرقی است. این شهر از شلوغ‌ترین بنادر اندونزی است . نام سورابایا از واژه‌های سورا (به معنی کوسه) و بایا (به معنی تمساح) می‌آید. در اسطوره‌های محلی معروف است که این دو حیوان بر سر عنوان «قوی‌ترین حیوان منطقه» نبرد می‌کرده‌اند. امروز این دو حیوان نشان رسمی شهر هستند.

رویارویی تمام عیار

سرمربی و مربی پیشین تیم ملی والیبال ایران با وجود همکاری شش ماهه خیلی روابط دوستانه‌ای بین آنها حاکم نبود و بر‌عکس در بسیاری از موارد فنی با هم اختلاف نظر داشتند.

اینک جام ملت‌های آسیا در اندونزی، محلی برای تسویه حساب این دو بعد از اتفاقات گذشته میان این دو آرژانتینی تیم ملی والیبال ایران است. بنا به گفته نزدیکان تیم ملی، این دو هموطن همدیگر را با وجود رفتار صمیمانه ظاهری در جمع، در پشت پرده قبول نداشتند و بناچار با هم کنار آمده بودند ! بعد از المپیک عذر لوزانو خواسته شد و سیچلو به جای تیم ملی بزرگسالان، از تیم ملی امید سر در آورد . او اینک باید با تیمی کم‌تجربه‌تر از تیم بزرگسالان با تیم ملی چین روبه‌رو شود که در جریان بازی‌های انتخابی المپیک بسختی مقابل تیم اول ایران متحمل شکست 3 بر 2 شده بود.

لوزانو بعد از فراغت یافتن تیم جدیدش از مسابقات جام ملت‌های آسیا در اندونزی به اردبیل می‌آید و باید در دوئل اصلی با کولاکوویچ، جانشین خود در تیم ملی ایران در چارچوب انتخابی جهان روبه‌رو شود .

تیم‌ ‌ملی چین در دوره گذشته رقابت‌های قهرمانی آسیا پس از کسب پیروزی برابر تیم‌ ‌ملی قطر که هدایتش بر عهده خوآن سیچلو، سرمربی کنونی تیم‌ ‌ملی ایران بود، به عنوان سومی دست یافت.

امیدهای آماده

سهند الله‌وردیان، بازیکن تیم والیبال امید ایران درباره شرایط این تیم می‌گوید: رفته‌رفته فشار تمرینات کمتر می‌شود. پیش از این تمرینات فشرده بود و هرچه به مسابقات نزدیک می‌شویم فشارها کمتر می‌شود. به دلیل فشردگی تمرینات برخی بازیکنان احساس درد می‌کنند، اما بازیکنی مصدوم نیست. فکر می‌کنم تا شروع مسابقات تیم از همه نظر به شرایط ایده‌آل برسد و تمام بازیکنان بتوانند در ترکیب تیم ملی بازی کنند.

سرعتی‌زن تیم والیبال امید می‌گوید: در گروه آسانی قرار گرفته‌ایم، اما وقتی صعود کنیم کار سخت خواهد شد. احتمالا در مرحله دوم با یکی از تیم‌های چین یا استرالیا روبه‌رو خواهیم شد که اگر ببریم احتمال رفتن روی سکو برای ما زیاد است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها