ایدز دیگر یک بیماری مردانه نیست. سال‌هاست سیمای مردانه این بیماری، دگرگون شده و حالا زنان زیادی قربانی این بیماری ویروسی شده‌اند، طوری که بر اساس آخرین آمارهای رسمی، زنان حداقل 34 درصد از موارد جدید مبتلایان به ایدز را تشکیل می‌دهند. روند ابتلا به ویروس ایدز هم کاملا عوض شده است. این روزها دیگر فقط اعتیاد تزریقی، عامل مهم ابتلا به بیماری ایدز نیست بلکه بر اساس آخرین آمارهای رسمی، حدود 41 درصد موارد جدید ابتلا به بیماری ایدز به دلیل انتقال از طریق رابطه جنسی بوده است.
کد خبر: ۱۰۵۰۲۴۰

نکته قابل تامل این‌است که بر اساس آمارهای رسمی، بیش از 70 درصد زنان مبتلا به ایدز از طریق همسر خود به ویروس ایدز مبتلا شده‌اند. یعنی زنانی که هیچ نقشی در ابتلا به این بیماری نداشته‌اند و قربانی رفتارهای همسری شده‌اند که درگیر اعتیاد تزریقی بوده است.

عطیه، یکی از همین زنان قربانی است که به دلیل زندگی اجباری با همسر معتادش به ایدز مبتلا شده است. او دو سال قبل، همسرش را از دست می‌دهد و برای گذران زندگی در یک گاوداری مشغول به کار می‌شود، اما بعد از این‌که توان کار کردن را از دست می‌دهد، تازه متوجه می‌شود که از طریق همسرش به ایدز مبتلا شده است.

داستان بدشانسی‌های عطیه در اینجا هم تمام نمی‌شود. مهر مادری باعث می‌شود که پشت سفته‌های تک فرزندش را امضا کند؛ پسری که بعد از ورشکستگی، فرار را بر قرار ترجیح می‌دهد و مادر بیمارش را با 35 میلیون تومان بدهی تنها می‌گذارد.

حالا عطیه از اول امسال تا الان در زندان است؛ زنی که هیچ خیری از مردان زندگی‌اش ندیده و قربانی بی‌مهری اعضای خانواده‌اش شده است. آن‌طور که تسنیم خبر داده، طلبکار پسرش ده میلیون تومان از طلبش را بخشیده، اما برای رهایی از زندان، هنوز هم نیازمند تامین 25 میلیون تومان دیگر است. ستاد دیه هم از مردم خواسته که برای آزادی عطیه، آستین بالا بزنند تا این مادر بی‌گناه، سال‌های بعد از 46 سالگی‌اش را در زندان نگذراند.

امین جلالوند

جامعه

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها