شورای مدیریت کاهش خطر بلایای طبیعی ملی فیلیپین روز جمعه تایید کرد براثر زلزله 6.5 درجه ریشتری عصر پنجشنبه این کشور 2 نفر کشته و 72 نفر دیگر زخمی شدند.
کد خبر: ۱۰۴۸۷۹۷
زلزله شدید در فیلیپین با ۲ کشته و ۷۲ مجروح

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از ایرنا، زلزله ای به بزرگی 6.5 درجه درمقیاس امواج درونی زمین (ریشتر) عصر پنجشنبه شهر «اورموک» در استان «لیته» فیلیپین را لرزاند و چند ساختمان را ویران کرد.

به نوشته روز جمعه تارنمای «فیل استار»، موسسه لرزه نگاری و آتشفشان فیلیپین اعلام کرد در مجموع 241 پس لرزه با قدرت از 1.5 تا 4.3 ریشتر پس از زلزله اصلی که عصر پنجشنبه رخ داد تا ساعت 5 صبح روز جمعه ثبت شده است.

شورای مدیریت کاهش خطر بلایای طبیعی فیلیپین نیز اعلام کرد براثر این زلزله و فروریختن یک ساختمان دستکم 2 تن کشته و 72 تن دیگر این ساختمان و مناطق مختلف دیگر مجروح شدند.

این زلزله باعث قطع برق بخش بزرگی از «ویسایاس شرقی» یکی از سه جزیره اصلی فیلیپین از جمله استان های بهل، سبو، لیته و منطقه سمر شد.

براساس این گزارش، در مجموع 72 نفر در کننگا، شهر اورموک و «کاریگارا» در لیته مجروح شدند، در حالی که 6 نفر نیز از یک ساختمان سه طبقه در 'کننگا' سقوط کرده و نجات داده شدند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها