مفاهیم ورزش شهروندی

چرا ورزش همگانی اهمیت دارد؟

ورزش شهروندی همان مفهوم ورزش برای همه است. به این معنی که همه شهروندان امکان استفاده از آن را داشته باشند. فوتبال، والیبال، بسکتبال و سایر رشته‌های ورزشی شاید برای همه افراد شناخته شده باشند، اما هر کدام از این رشته‌ها فقط عده خاصی را جذب خود می‌کند و هر کدام از این رشته‌ها محدودیت فعالیتی دارد. ورزش شهروندی روی همه اقشار جامعه از هر جنس، سن و طبقه‌ای که باشند، تاکید دارد.
کد خبر: ۱۰۴۸۴۸۶

حمید قاسمی، مدیر رادیو ورزش در زمینه ورزش شهروندی گفت: برای توسعه ورزش همگانی تلاش زیادی می‌شود، اما به نظر می‌رسد جنبه‌های شعاری متناسب با بخش‌های عملیاتی نیست. از طرفی اتفاق نظر برای تعریف منسجم در خصوص ورزش همگانی وجود دارد. در دنیا اسامی مختلفی برای ورزش همگانی وجود دارد. Sport for all، Recreational sports و Public sport اسامی‌ای هستند که در کشورمان به عنوان ورزش همگانی ترجمه می‌شوند. بیش از 27 تعریف جذاب از ورزش همگانی وجود دارد که بهترین ترکیب از این تعاریف، انجام فعالیت‌های جسمانی با هدف سلامت جسمانی و روانی بدون محدودیت جسمی، جنسی، مالی و زمانی است.

قاسمی ادامه داد: هدف از تمام این فعالیت‌ها رسیدن به سلامت است که بر پایه پنج محور اصلی قرار دارد: ترکیب بدنی متناسب، استقامت قلبی ریوی، قدرت و استقامت عضلانی و انعطاف‌پذیری. ساده‌ترین راه این است که از مردم بخواهیم از زندگی ساکن به سوی زندگی پرتحرک پیش بروند. برای مثال هر نیم ساعتی که نشسته‌اید بلند شوید و بایستید یا راه بروید. بهترین ابزار پیشگیری از بیماری‌ها ورزش است. باید تدبیری اندیشید تا مردم برای ورزش در سبد هزینه‌های خانواده جایی باز کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها