سازمان امدادگر "ورلد ویژن" اعلام کرده است که در برخوردهای مسلحانه در مناطق بحرانی جهان امنیت کودکان رعایت نمی‌شود و این سازمان امدادگر از دولت آلمان خواسته است که برای بهبود شرایط کودکان در این مناطق بکوشد.
کد خبر: ۱۰۴۶۵۵۶
بیش از یک میلیارد کودک در جهان از انواع خشونت رنج می‌برند

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از دویچه وله، فهرست برخوردهای نظامی در جهان بسیار طولانی است: سوریه، یمن، عراق و افغانستان از جمله کشورهایی هستند که درگیری‌های نظامی در آنها همچنان به شدت ادامه دارند. در چنین شرایطی کودکان بیشتر از همه رنج می‌برند و در معرض آسیب هستند.

سازمان امدادگر "ورلد ویژن" هشدار داده است که در درگیری‌ها همواره به امنیت کودکان کمتر توجه می‌شود.

"کریستف وافن‌شمید"، رئیس هیئت مدیره این سازمان امدادگر معتقد است که کودکان هرچه بیشتر با شدیدترین خشونت‌های جنگ آشنا می‌شوند. وی که گزارش سالانه این سازمان امدادگر را در شهر برلین ارائه می‌داد در توضیح این موضوع گفته که دیگر حمله شورشیان، گروه‌های تروریستی یا نظامیان کشورها به مدارس کودکان تابو نیست و قبح خود را از دست داده است.

به گزارش خبرگزاری آلمان این سازمان امدادگر اعلام کرده که در همین راستا ۵۱ درصد مدارس سودان جنوبی ویران شده‌اند. همچنین ۴۰ درصد کودکانی که در سوریه کشته شده‌اند در نزدیکی مدارس خود جان باخته‌اند.

بیش از یک میلیارد کودک در سراسر جهان با انواع مختلف خشونت مواجه‌اند. در نیجریه به طور نمونه در سال ۲۰۱۵ میلادی از ۲۱ کودک به عنوان سوءقصدکننده انتحاری استفاده شده و در همین سال در سطح جهان ۶۰۰۰ "کودک - سرباز" جذب این گروه‌ها شده‌اند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها