دلخوش به2 مدال، امیدوار به کیمیا

تکواندو درحسـرت طلا

پنج روز از بیست و سومین دوره رقابت‌های جهانی گذشته و همان طور که پیش‌بینی می‌شد، ملی‌پوشان ایران، شرایط سختی را در آوردگاه کره جنوبی تجربه می‌کنند؛ به طوری که تا این جای کار از جمع 10 هوگوپوش فقط دو نفر موفق به کسب مدال شده‌اند، آن هم از نوع نقره و برنز !
کد خبر: ۱۰۴۶۱۱۸

تیم ملی ایران در حالی با 14 تکواندوکار زن و مرد به رقابت‌های جهانی قدم گذاشت که در دوره گذشته، این رقابت‌ها با کسب سه مدال طلا و یک برنز در بخش مردان،‌ قهرمان و در بخش زنان برای اولین بار صاحب مدال شد؛ یک کارنامه خوب که نوید درخشش در المپیک ریو را می‌داد. کیمیا علیزاده در ریو موفق شد، برنز خود را تکرار کند و تاریخ‌ساز شود، اما حضور ضعیف و حذف هر سه تکواندوکار آقا در ریو نشان داد،‌ موفقیت جهانی 2015 بدجور تیم ایران را دچار خودبزرگ‌بینی کرده است. این دو رویداد را از آن جهت یادآور شدیم که تبعات آن نتایج، گریبان تکواندوی ایران را رها نمی‌کند. تکواندو ماه‌های پرالتهابی را سپری کرده و بشدت توسط منتقدان صاحب‌نام و غیرصاحب‌نام تحت فشار بود در شرایطی که اگر نتایج روزهای اخیر در کره جنوبی ادامه داشته باشد، شرایط برای فدراسیون‌نشینان سخت‌تر خواهد شد.

مردانی در راه عاشورزاده

دیروز در حالی زهرا پوراسماعیل، سعید رجبی و سجاد مردانی به جمع حذف شده‌های ایران در پیکارهای جهانی پیوستند (پیشتر ناهید کیانی، ملیکا میرحسینی، فرزان عاشورزاده، ابوالفضل یعقوبی و اکرم خدابنده هم حذف شده بودند) که حضور ضعیف سجاد مردانی در این رقابت‌ها یادآور ناکامی او در المپیک ریو بود. درست مثل پدیده‌ای به نام فرزان عاشورزاده که هم در المپیک حذف شد و هم در جهانی کره جنوبی. دیگر تکواندوکار المپیکی هم به دلیل اختلاف نظر و مسائل انضباطی از اردوی تیم ملی و عزیمت به جهانی کره جنوبی بازمانده بود تا تبعات آن نتایج تلخ در ریو ادامه داشته باشد.

دیروز سجاد مردانی که با شکست دادن حریفانی از فنلاند و قزاقستان به دور سوم رسیده بود، مقابل ماها چو نماینده انگلیس دارنده مدال برنز المپیک ریو با نتیجه 14بریک شکست خورد!

چشم امید به کیمیا

در حالی که مدال نقره آرمین هادی‌پور در 54 کیلو و برنز مسعود حجی‌زواره در74 کیلو، حاصل تلاش ملی‌پوشان ایران در این رقابت‌ها بوده است، امروز طیبه پارسا در وزن 57 کیلوی بانوان و میرهاشم حسینی در 63 کیلوی آقایان روی شیاپ چانگ می‌روند و روز جمعه کیمیا علیزاده در 62 کیلو و پوریا عرفانیان در 80 کیلو رودر‌روی حریفان قرار می‌گیرند. باید دید کیمیا علیزاده قادر خواهد بود در کسب مدال جهانی و المپیک هت تریک کند و تا حدودی اوضاع را برای تکواندو آرام کند یا با حذف این تکواندوکار، تکواندو به استقبال روزهای پرالتهاب خواهد رفت؟

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها