همزمان با فرارسیدن عید سعید فطر، شبکه‌های سیما تلاش می‌کنند با عیدانه خود در تولید و پخش ویژه برنامه‌های شاد و مفرح، اوقات خوشی را در این دو روز برای مخاطبان رقم بزنند.
کد خبر: ۱۰۴۵۲۶۷
دسـت پـر رسـانه ملی در عیـد فطر

به گزارش روابط عمومی سیما، پخش مستقیم نماز عید فطر، فیلم‌های سینمایی و تلویزیونی، مستندهای جذاب و جنگ‌های شاد از جمله برنامه‌های تدارک دیده شده برای روز عید سعید فطر است.

پخش مستقیم نماز عید فطر

نماز باشکوه عید سعید فطر به امامت رهبر معظم انقلاب اسلامی، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای صبح دوشنبه با حضور مردم متدین در مصلای بزرگ امام خمینی(ره) در تهران اقامه می‌شود. به همین مناسبت شبکه یک سیما در این روز با پخش ویژه برنامه «ماه خدا» از ساعت 7 صبح تا پایان خطبه‌های نماز عید سعید فطر همراه مخاطبانش خواهد بود.

«باغ ملی» در شبکه 2

عیدانه عید سعید فطر در شبکه دو، دوشنبه ساعت 7 و سخنرانی‌های ویژه عید فطر روزهای دوشنبه و سه‌شنبه ساعت 13 و 30 دقیقه پخش خواهد شد.

«باغ ملی» نیز عنوان برنامه دیگری از شبکه دوی سیماست که به مناسبت عید سعید فطر ساعت 23 و 30 دقیقه به صورت زنده از دوشنبه تا چهارشنبه تقدیم علاقه‌مندان خواهد شد.

«ماه عسل» آخر

آخرین برنامه تلویزیونی «ماه عسل» به تهیه‌کنندگی و اجرای احسان علیخانی روز عید سعید فطر با دعوت از مهمانانی ویژه، میزبان نگاه‌های مردم است. مدعوین این برنامه منتخبی از بهترین مهمانان «ماه عسل» در سال جاری هستند که چند نفر از آنها به رای مردم و براساس نظرسنجی صورت گرفته، انتخاب شده‌اند و قصه‌ها و ماجراهایی که پس از حضور در برنامه را پشت سر گذاشته‌اند، مرور می‌کنند. پخش این ویژه برنامه از ساعت 17 آغاز می‌شود و تا اذان مغرب ادامه دارد.

همچنین به مناسبت عید سعید فطر، ویژه برنامه «باغ رمضان» از یکشنبه تا سه‌شنبه بعد از اخبار شبانگاهی، روی آنتن شبکه سه سیما خواهد رفت.

«بامداد طاهران» در شبکه 4

مستند «بامداد طاهران» گزارشی از روند برگزاری مراسم عید سعید فطر در کشور‌های اسلامی نظیر تاجیکستان، عراق، مالزی، آفریقای جنوبی، هند و افغانستان است و از طریق مصاحبه با مردم این کشورها در جریان آداب و رسوم مخصوص این روز قرار می‌گیریم. این مجموعه در روزهای دوشنبه و سه‌شنبه ساعت 15 روانه آنتن شبکه چهار می‌شود.

مجموعه تلویزیونی «طنزپیشگان» نیز روز دوشنبه ساعت 11 و 45 دقیقه و ساعت 24 و روز سه‌شنبه ساعت 24 برای پخش از این شبکه در نظر گرفته شده است .

«روی ماه» شبکه 5

شبکه پنج سیما با پخش دو ویژه برنامه جشن مردمی از جزیره زیبای کیش و شهر تهران همراه مخاطبان است. همچنین قسمت‌هایی از مجموعه «پاورچین» در روزهای عید سعید فطر روی آنتن این شبکه می‌رود. «روی ماه» عنوان ویژه برنامه زنده گروه اجتماعی شبکه پنج سیماست که دوشنبه 5 تیرماه ساعت 20 به مناسبت عید سعید فطر از شبکه پنج سیما پخش می‌شود.

«ماه نشان» در شبکه قرآن

نماز و خطبه‌های عید سعید فطر به امامت رهبر معظم انقلاب ساعت 8 صبح روز دوشنبه به صورت زنده و مستقیم از شبکه قرآن و معارف سیما پخش می‌شود. برنامه «ماه نشان» یکشنبه و دوشنبه ویژه برنامه عید فطر است که ساعت 23 به آنتن پخش سپرده می‌شود. در این برنامه گروه تواشیح محمد رسول‌الله(ص) به اجرای برنامه می‌پردازند.

شبکه مستند و تصویر «فطر تاجیکان»

آداب و رسوم مردم تالش در ماه رمضان قسمتی از مجموعه جدید «برای مهمانی» نیز برای پخش در ساعت 13 و 15 دقیقه دوشنبه در نظر گرفته شده است که «روجه ماه» نام دارد. همچنین «فطر تاجیکان» ساخته مهدی بمانی دوشنبه 5 تیر ساعت 10 به آنتن پخش سپرده می‌شود. این مستند مراسم عید فطر و روزه در ایام ماه مبارک رمضان در تاجیکستان را به تصویر می‌کشد.

عید فطر در رادیو

همزمان با فرارسیدن عید سعید فطر، عید بزرگ مسلمین جهان، شبکه‌های رادیویی با تولید و پخش ویژه‌برنامه‌های شاد و مفرح تلاش می‌کنند اوقات خوشی را برای مخاطبان خود رقم بزنند.

به گزارش روابط عمومی معاونت صدا، ویژه‌برنامه «قنوت شکر» از ساعت 8 تا 9 صبح به پوشش مراسم نماز عید سعید فطر اختصاص دارد و این مراسم را به‌صورت زنده پخش می‌کند. همچنین گزارشگران شبکه از رویدادها و حواشی این مراسم معنوی و شخصیت‌ها و مردم نمازگزار خبر تهیه می‌کنند. این برنامه کاری از گروه ایران و فرهنگ رادیو ایران است.

رادیو اقتصاد در ویژه‌برنامه «شوق‌وصال» روز دوشنبه با جشن عید سعید فطر همراه شنوندگان خواهد شد. تاثیر زکات فطره در فقرزدایی و عدالت اقتصادی و اسلامی از مباحثی هستند که در برنامه مطرح خواهد شد. ویژه‌برنامه «شوق وصال» کاری از گروه اقتصاد و جامعه به تهیه‌کنندگی لیلا امیدیگانه و گویندگی زهراتقی ملا دوشنبه ساعت 9 الی 11 از رادیو اقتصاد پخش خواهد شد.

شبکه رادیویی تهران با استقرار در محل برگزاری نماز عید سعید فطر از مصلای امام خمینی(ره) به‌صورت زنده این مراسم را پوشش می‌دهد. در ویژه‌برنامه «جشن‌بندگی» ضمن پوشش این مراسم و گفت‌وگو با نمازگزاران برای اطلاع رسانی از مسیرهای رفت و برگشت با ستاد اقامه نماز و پلیس راه و راهنمایی و رانندگی ارتباط مستقیم برقرار می‌شود. برنامه جشن بندگی به تهیه‌کنندگی احمد برمر و اجرای رضا خضرایی در روز عید سعید فطر از ساعت 6 تا 10 تقدیم مخاطبان می‌شود.

رادیو جوان در «شکوه مهمانی» به تهیه‌کنندگی علیرضا محمدنیا و گویندگی فاطمه عباسی از ساعت 7 و 30 دقیقه به پوشش نماز عید سعید فطر و سخنرانی مقام معظم رهبری (مدظله العالی) می‌پردازد و فردای آن روز نیز ویژه‌برنامه «عید من» به تهیه‌کنندگی فریبرز گلبن و گویندگی فرزاد حسنی از ساعت 9 صبح روی آنتن می‌رود.

شبکه رادیویی سلامت ویژه‌برنامه‎ «نوبت استجابت» را در روز عید سعید فطر تقدیم شنوندگان می‌کند. ویژه‌برنامه نوبت استجابت به تهیه‌کنندگی مرتضی میلانی، شب عید سعید فطر، از ساعت 21 به مدت 180دقیقه با حضور مهمانانی همچون شهاب شادابی بازیگر سریال نفس، زینب تقوایی تهیه‌کننده سریال زیر پای مادر و دکتر لعبت گران پایه، مدیر موسسه مدد تقدیم شنوندگان می‌شود.

ویژه‌برنامه در «سایه سار معطر طوبی» در روز عید سعید فطر از ساعت 8 و 30 دقیقه الی10 از رادیو فرهنگ به‌صورت زنده پخش می‌شود. این برنامه کاری از گروه اندیشه رادیو فرهنگ است که در اولین روز عید پخش خواهد شد.

ویژه‌برنامه‌های «قرآن، کتاب زندگی» و «قرآن و زندگی» که از اول ماه مبارک رمضان از رادیو قرآن به صورت زنده پخش می‌شود در عید سعید فطر به صورت ویژه روی آنتن می‌رود و به پخش آواها و نغمات مربوط و فرازهای زیبا متناسب با عید سعید فطر می‌پردازد.

«دختر شیرینی‌فروش» در عید تلویزیون

به گزارش روابط‌عمومی سیما، فیلم‌های سینمایی، تلویزیونی و انیمیشن‌های مختلف و متعددی فردا و پس فردا مصادف با روز عید سعید فطر از شبکه‌های سیما روی آنتن می‌رود.

شبکه یک

فردا: رکود بزرگ، ساعت 16

پس فردا: غروب عدالت، ساعت 16

شبکه 2

فردا: قلمرو حیوانات، ساعت ‌‌8/ گوشی قرمز، ساعت 17 و 30 دقیقه/ تهران دربست، ساعت 23 و 30 دقیقه

پس‌فردا: هورتن، ساعت 8/ یاسین، ساعت 17 و 30 دقیقه/ خانه‌ای در دوردست، ساعت 23 و 30 دقیقه

شبکه 3

فردا: آخرین مجرد، ساعت 10/ گزارشگر ویژه، ساعت 16 و 30 دقیقه

پس‌فردا: دختر شیرینی‌فروش، ساعت ‌10/ پنج ستاره، ساعت 14 و 30 دقیقه/ سن آندریاس، ساعت 19

شبکه 4

فردا: ترنج، ساعت 21

پس فردا: پنج تا پنج، ساعت 21

شبکه 5

فردا: کتاب جنگل، ساعت 9/ تحویل ماموریت، ساعت 13 و 30 دقیقه

پس فردا: غول‌های پاکتی، ساعت 9/ وقت بزرگ شدنه، ساعت 13 و 30 دقیقه

شبکه شما

فردا: تابستان طولانی، ساعت 13 و 30 دقیقه

پس فردا: به دام افتاده، ساعت 13 و 30 دقیقه

شبکه کودک

فردا: رابینسون کوروزوئه، ساعت 14

پس فردا: کتاب جنگل، ساعت 14

شبکه افق

پس فردا: قندون جهیزیه، ساعت 18

شبکه نمایش

فردا: هیاهوی بچه، ساعت 11/ قدرت، ساعت 19/ همسر آینده من یک مامور مخفی است، ساعت 21

پس فردا: اسلپی، ساعت 11/ همه خوب هستند، ساعت 15/ دو دو تا چهار تا، ساعت 17

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها