جوانان وزنه‌برداری برای دومین سال متوالی فاتح رقابت‌های جهانی شدند

تکرار قهرمانی در توکیو

دفاع از عنوان قهرمانی جهان. این افتخار روز گذشته برای نخستین بار در طول تاریخ رقابت‌های وزنه‌برداری جوانان جهان برای پولادمردان آینده‌ساز وزنه‌برداری ایران به‌دست آمد. ایران برای دومین سال متوالی روی سکوی قهرمانی ایستاد و جام زرین طلا را به‌دست آورد.
کد خبر: ۱۰۴۴۷۲۷

در روز پایانی رقابت‌های وزنه‌برداری جوانان جهان که به میزبانی توکیو در ژاپن برگزار می‌شد، دو وزنه‌بردار سنگین وزن ما روی تخته رفتند؛ رقابتی که هم تلخی داشت و هم شیرینی.

در این دسته قاسمعلی محمدپور جایی در میان مدعیان نداشت، اما با ماندن در جدول و کسب عنوان هفتمی، امتیازات ارزشمندی را برای تیم ملی به‌دست آورد. محمدپور در مجموع 362 کیلوگرم وزنه‌ زد. اما شانس اول ما برای کسب مدال علی داوودی بود. داوودی که سال گذشته قهرمان نوجوانان جهان شده بود، در یکضرب رقابت نزدیکی با سیمون مارتیروسیان ارمنستانی، نایب قهرمان المپیک 2016 داشت و در پایان با هفت کیلوگرم اختلاف وزنه نسبت به او مدال نقره را به‌دست آورد. داوودی در یکضرب 184 کیلوگرم را بالای سر برد، اما این آخرین وزنه‌ای بود که وی موفق به مهارش شد. وزنه‌بردار فوق سنگین کشورمان در دوضرب، سه‌بار متوالی وزنه‌های 220، 221 و 222 کیلوگرم را از دست داد و با تلخی از صحنه رقابت‌ها کنار رفت. در پایان رقابت‌های دسته فوق‌سنگین، مارتیروسیان با رکورد مجموع 426 کیلوگرم قهرمان شد، اما تلاش او برای شکستن رکورد دوضرب جهان، با از دست رفتن وزنه 246 کیلوگرم نافرجام ماند تا این رکورد با حدنصاب 245 کیلوگرم همچنان در اختیار سعید علی حسینی باقی بماند.

پا برجا ماندن رکورد علی حسینی، تنها اتفاق خوشاید روز پایانی رقابت‌های جهانی نبود. تیم ملی وزنه‌برداری کشورمان در پایان این رقابت برای دومین سال متوالی روی سکوی قهرمانی ایستاد؛ دو قهرمانی متوالی برای فدراسیون علی مرادی، افتخاری که با هدایت محمدحسین برخواه به دست آمد .

در پایان رقابت‌های جهانی توکیو، تیم ملی وزنه‌برداری ایران با کسب 423 امتیاز بالاتر از ژاپن (394) و چین (391) ایستاد و برای سومین بار در تاریخ 42 ساله رقابت‌های جوانان جهان، قهرمان این مسابقات شد.

در تیم ملی وزنه‌برداری کشورمان در مسابقات جهانی 2017، رضابیرانوند تنها چهره طلایی بود و رحمان اورامه نیز مدال برنز مجموع را به دست آورد. در مجموع نیز تیم ملی صاحب دو مدال طلا، دو مدال نقره و دو مدال برنز جهانی شد.

مرادی: آینده، متعلق به این جوانان است

رئیس فدراسیون وزنه‌برداری اعتقاد دارد؛ ملی‌پوشان جوان وزنه‌برداری کشورمان در پیکارهای پیش روی جهانی و المپیک در صورت حمایت حرف‌های زیادی برای گفتن خواهند داشت. علی مرادی در پایان رقابت‌های جهانی توکیو گفت: تیم ملی وزنه‌برداری جوانان کشورمان در مسابقات جهانی بسیار پرتلاش ظاهر شدند و با دفاع از عنوان قهرمانی جهان، ماموریتی سخت و ناممکن را شدنی کردند. وی ادامه داد: مطمئنم با کمک مسئولان ورزش به این رشته و پشتکار جوانان، در میادین آینده نیز بتوانیم مدال‌های خوشرنگی را برای کشورمان به ارمغان آوریم. آینده متعلق به این وزنه‌برداران جوان است.

رضا پورعالی

ورزش

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها