آیا با جوانان می‌توان در فوتبال اروپا به موفقیت رسید؟ این سوالی است که تیم‌های منچستر در سال 1991 و آژاکس در سال 1995 با قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا به آن پاسخ مثبت دادند. البته در آن دو تیم، نقش تعدادی از بازیکنان در این موفقیت‌ها پررنگ‌تر بود که فرانک رایکارد در آژاکس و اریک کانتونا در منچستر از جمله این بازیکنان بودند. در همین رابطه، دیلی میل تیمی متشکل از 11 جوان سرشناس اروپا را معرفی کرده که قیمت مجموع این بازیکنان حدود 500 میلیون یورو می‌شود.
کد خبر: ۱۰۴۴۲۰۳

با بودن جیان لوئیجی دونارومای 18ساله، انتخاب دروازه‌بان برای این تیم کار چندان سختی به نظر نمی‌رسد. این روزها و پس از زمزمه جدایی او از میلان، از رئال گرفته تا منچستر همگی خواهان به خدمت گرفتن او شده‌اند. اکسل توانزبه 19 ساله با عملکرد مثبت خود در خط دفاع منچستر می‌تواند در این ترکیب باشد. منچستر در سه بازی از پنج بازی که او در ترکیب بوده توانست دروازه خود را بسته نگه دارد. فیلیپ بنکوویچ، مدافع وسط دینامو زاگرب به قدری این فصل خوب کار کرده که باشگاه‌هایی همچون نیوکاسل و سلتیک با رقمی حدود 25 میلیون یورو به دنبال او هستند. بسیاری سبک بازی این بازیکن 19 ساله را شبیه مت هوملس آلمانی می‌دانند. برای تایید موفقیت رایان سیسگنون 17 ساله، بیان همین نکته کافی است که در فصل گذشته در 30 بازی لیگ برتر برای فولهام در پست دفاع چپ بازی کرد و هفت گل نیز به ثمر رساند. همین خصوصیات باعث شده باشگاه‌هایی مثل لیورپول و تاتنهام برای گرفتن او ابراز تمایل کرده‌اند.

رناتو سانچز در حالی تابستان گذشته به بایرن مونیخ پیوست که در 18 سالگی قهرمانی لیگ پرتغال و جام ملت‌های اروپا را تجربه کرده بود. گرچه در فصل گذشته بیشتر اوقات در پشت ترافیک خط میانی بایرن ماند، اما در سال‌های آینده اخبار بیشتری از او در رسانه‌ها شنیده می‌شود. تام دیویس 18 ساله به قدری فصل گذشته در خط میانی اورتون خوب درخشید که رونالد کومان برای فصل آتی چندان نگرانی بابت کمربند میانی تیم خود ندارد. کریستین پولیشیچ آمریکایی در فصل گذشته بیش از 30 بازی برای دورتموند انجام داد و یکی از ارکان صعود این تیم به مرحله حذفی لیگ قهرمانان اروپا بود. تیم ملی آمریکا نیز برای صعود به جام جهانی روسیه حساب ویژه‌ای روی این بازیکن 18 ساله باز کرده است. به ثمر رساندن 24 گل برای موناکو باعث شده بسیاری کایلین امباپه را یکی از ارکان قهرمانی این تیم در لیگ فرانسه بدانند. این روزها نیز تیم‌های بزرگی همچون رئال به دنبال جذب این ستاره فرانسوی هستند.

وینیسیوس جونیور برزیلی و عضو باشگاه فلامینگو در 16 سالگی با پیشنهادی به ارزش 40 میلیون یورو از سوی سران رئال رو به رو شده است. البته در این میان منچستر و بارسا نیز در حال رقابت با رئال در این زمینه هستند. کاسبر دالبرگ و مارکوس راشفورد 19 ساله نیز با عملکرد فوق‌العاده خود در خط حمله آژاکس و منچستر براحتی می‌توانند به این تیم اروپایی وارد شوند.

حسین خلیلی

ورزش

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها