ساخت برنامه‌های مفرح و سرگرم‌کننده برای تلویزیون همیشه مهم بوده است. اصلا یکی از اساسی‌ترین کارکردهای رسانه‌ای مثل تلویزیون همین مفرح و سرگرم‌کننده بودن و استفاده از جذابیت‌هایی است که مخاطب را سر ذوق آورد.
کد خبر: ۱۰۴۴۱۵۲

تلویزیون در سال‌های گذشته نشان داده که موفق شده برای سلایق مختلف برنامه‌های پرمخاطبی بسازد. سازوکاری هم که گاه برای این منظور استفاده کرده کاملا به‌روز است. به همین دلیل ساختار برنامه‌ها از روندی یک‌خطی و کسل‌کننده پیروی نمی‌کنند و با این‌که شمایل برنامه تا حدود زیادی برای مخاطب شناخته شده است، اما فراز و فرودها و تغییرات پی در پی، به یکی از شاخصه‌های جذابیت در این نوع برنامه‌ها تبدیل شده است.

فصل تابستان فرصت خوبی است که تلویزیون بیش از پیش این وجه از برنامه‌هایش را پررنگ کند. گرچه بنا به سنت، معمولا تلویزیون مجموعه‌ای از برنامه‌ها را با رویکرد تفریحی برای این ایام تدارک می‌بیند که برخی از آنها هم در مواجهه با مخاطب حسابی به چشم آمده‌اند،‌ اما هنوز در این حوزه ظرفیت‌هایی وجود دارد که می‌توان با استفاده از آنها برنامه‌های جذاب و متفاوتی را روانه آنتن کرد. تجربه‌های موفقی چون «خندوانه»، «دورهمی» و «کودک شو» می‌توانند برای ساخت برنامه‌های مفرح و جذاب الگوی وطنی مناسبی باشند.

ویژگی همه این برنامه‌ها این است که مشخصا برای ذائقه مخاطب در گوشه و کنار کشور تدارک دیده شده‌اند و به همین دلیل اولویت آنها بجز محتوا و پیام بر جذابیت و پرکشش بودن آن گذاشته شده است. ساخت برنامه‌هایی که چنین ویژگی‌هایی داشته باشند هر مخاطبی را پای گیرنده‌ها خواهد نشاند. سازندگان برنامه‌های مفرح شبکه‌های مختلف با نگاهی به الگوهای موفق وطنی می‌توانند سهم عمده‌ای در جذب مخاطب داشته باشند.

مهدی غلامحیدری - دبیر قاب کوچک

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها