رئیس پلیس امنیت اخلاقی نیروی انتظامی گفت که ورود ماموران نیروی انتظامی در پلاژ های خصوصی واقع در ساحل خزر و سایر سواحل ایران برای بازرسی آزاد است.
کد خبر: ۱۰۴۴۰۲۷
ابلاغ دستور العمل ورود ماموران به پلاژهای خصوصی ساحلی کشور

به گزارش جام جم آنلاین از ایرنا، حجت الاسلام غلامحیدرحیدری سه شنبه شب در ستاد ساماندهی طرح های دریای مازندران در ساری افزود : پلاژهای خصوصی که پذیرایی عمومی از مسافران دارند به عنوان حریم خصوصی محسوب نمی شوند و ورود ماموران نیروی انتظامی در آنها همانند سایر اماکن محدودیت قانونی برای ورود ندارد.

وی هرگونه تلقی از پلاژهای ساحل خزر به عنوان اماکن شخصی و حریم خصوصی را نادرست دانست و تاکید کرد: براساس برنامه جدید نیروی انتظامی در سال جاری، مالکان پلاژهای خصوصی باید پاسخگوی مشکلات اجتماعی و حوادث در این مکان ها باشند.

حیدری گفت : نیروی انتظامی در تابستان سال جاری اجرای این ابلاغیه جدید را طبق قانون از مدیران پلاژها طلب خواهد کرد.

موفقیت طرح سالم سازی در کاهش ناهنجاری اجتماعی

رئیس پلیس امنیت اخلاقی ناجا همچنین گفت که اجرای طرح سالم سازی دریا در مازندران در چند سال اخیر باعث کاهش ناهنجاری های اجتماعی و ارتقاء رضایت مندی مسافران شده است.

حیدری اشراف اطلاعاتی، پاسخگویی به مطالبات مردمی و ارتقاء امنیت اخلاقی و اجتماعی را از دیگر مزیت های اجرای طرح سالمسازی دریا اعلام کرد.

وی کاهش تلفات انسانی را یکی دیگر از این مزیت های اجرای طرح سالمسازی دریا در استان های ساحلی از جمله مازندران دانست.

رعایت نشدن استانداردها در طرح ساماندهی دریا

رئیس پلیس امنیت اخلاقی ناجا یکی از علت های اصلی استفاده از نقاط حادثه خیز ساحل به عنوان شناگاه را استاندارد نبودن امکان اجرایی طرح سالمسازی اعلام کرد.

حیدری عدم توجه به اخطارهای پلیس ، فرسودگی چادرهای طرح، کمبود نیروی انسانی، وسعت کم مناطق اجرای طرح و وسعت زیاد مناطق شنا ممنوع را از مشکلات موجود در طرح های سالمسازی دانست.

وی اضافه کرد: اجرای کامل امنیت اجتماعی و اخلاقی در طرح های سالمسازی نیازمند تعامل تمام دستگاههای متولی است.

طرح سالم سازی دریا در سواحل مازندرانی دریای خزر از تابستان 92 به اجرا گذاشته شد که کاهش بیش از 70 درصدی مرگ ناشی از غرق شدگی نسبت به سال 91 از مزیت های آن بوده است.

مازندران 338 کیلومتر از سواحل دریای خزر را در اختیار دارد و امسال 96 طرح سالم سازی در این محدوده تعریف و از اول خرداد اجرایی شد. اجرای این طرح تا آخر شهریور ادامه دارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها