دفاع تمام‌قد انوشیروانی از وزنه‌برداری در المپیک:

دوپینگ دلیل قانع‌کننده‌ای نیست

براساس شعار المپیک، قوی‌ترین مرد جهان در رقابت‌های وزنه‌برداری مشخص می‌شود. بنابراین اگر قرار است این ورزش از المپیک حذف شود، باید دید چه رشته‌ای جایگزین آن برای معرفی قوی‌ترین می‌شود. آوازه وزنه‌برداری به المپیک است و شکل خاصی به این رقابت‌ها داده است.
کد خبر: ۱۰۴۰۸۴۵

این استدلال سجاد انوشیروانی سرمربی تیم ملی وزنه برداری در واکنش به احتمال حذف وزنه برداری از بازی‌های المپیک است؛ خبری که هیات اجرایی کمیته بین‌المللی المپیک چند روز پیش به دلیل دوپینگ در این ورزش از احتمال حذف وزنه‌برداری در المپیک پرده برداشت.

انوشیروانی می‌گوید: به کمیته بین‌المللی المپیک حق می‌دهم، زیرا دوپینگ در وزنه‌برداری بیشتر از رشته‌های دیگر است، اما دوپینگ نمی‌تواند عامل اصلی برخورد با این ورزش باشد و دلیل قانع‌کننده‌ای برای حذف وزنه‌برداری نیست. وزنه‌برداری در المپیک طرفداران زیادی دارد، به طوری که در یک مسابقه فوق سنگین حدود دو میلیارد نفر در سراسر جهان نظاره‌گر رقابت می‌شوند و تمام این مسائل، نشان‌دهنده این است که وزنه‌برداری در میان مردم دنیا رشته محبوبی است.

سرمربی تیم ملی درباره مخالفت برخی مسئولان رشته‌های ورزشی با وزنه‌برداری می‌گوید: کشورهایی که در رشته‌های دیگر مانند ووشو و کاراته خوب هستند، وقتی در وزنه‌برداری حضور پیدا می‌کنند، نمی‌توانند مدال بگیرند و به ‌دنبال این هستند که با لابی‌گری رشته‌هایی مثل همین ورزش‌هایی را که نام بردم، جایگزین وزنه‌برداری کنند تا تعداد مدال‌هایشان بیشتر شود، اما فدراسیون جهانی می‌تواند با افزایش اوزان کمیت و کیفیت مسابقات را بالا ببرد. باید از همین جذابیت و محبوبیت وزنه‌برداری برای دفاع از این رشته نزد کمیته بین‌المللی المپیک استفاده شود.

12 شرط

سرمربی تیم‌ ‌ملی وزنه‌برداری 12 مورد درخواستی کادرفنی را برای شروع اردوها اعلام کرد که در صورت عملیاتی شدن، اردوی تیم ملی هم از اول تیر آغاز می‌شود. وی این شروط را به شورای عالی فنی ارائه کرده است، اما شروط انوشیروانی:

1ـ عقد قرارداد رسمی با کادرفنی همراه با زمان مشخص

2ـ حضور حداقل 16 وزنه‌بردار در اردوی تیم‌ ‌ملی تا مسابقات قهرمانی جهان

3ـ اختیار تام داشتن کادرفنی جهت تصمیم در مورد وضعیت ورزشکاران

4ـ تکمیل کادر پزشکی، فیزیوتراپ و ماساژور ‌اضافه

5ـ روشن شدن وضعیت ورزشکاران اصلی بیرون از اردو

6ـ پرداخت حقوق وزنه‌برداران و قرار دادن تنخواه در اختیار کادرفنی

7ـ پوشش کامل مکمل غذایی تا مسابقات قهرمانی جهان

8ـ اجرای برنامه غذایی تنظیم شده توسط کادرفنی و پزشک تیم

9ـ اختیار کامل کادرفنی در مورد مسائل فنی و درون اردویی

10ـ تهیه البسه تمرینی یکسان و یک شکل برای تیم

11ـ پوشش کامل برنامه‌های اردوی بیرون از تهران

12ـ تعیین سرپرست تیم

سرمربی تیم‌ ‌ملی در ادامه‌ می‌گوید‌: ما غیر از این 12 مورد، دو مورد را هم به خود رئیس فدراسیون اعلام کرده‌ایم که یکی از این دو مورد، مشخص شدن مسائل مالی کادرفنی و دیگری بحث محل اسکان سرمربی و کادرفنی است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها