براساس گزارش کمیسیون صنایع و معادن مجلس که صبح دیروز در صحن علنی مجلس قرائت شد، فضای ناکافی برای خروج گاز زغال‌سنگ و نبود استانداردهای لازم برای جلوگیری از حوادث غیرمترقبه به عنوان علل انفجار معدن یورت آزادشهر اعلام شد.
کد خبر: ۱۰۳۹۱۵۶

در این حادثه که 13اردیبهشت امسال رخ داد، 43 معدنچی جان خود را از دست دادند. جزئیات گزارش کمیسیون صنایع مجلس هنوز منتشر نشده است، اما سخنگوی این کمیسیون اوایل خرداد امسال درباره بخشی از آن به تسنیم گفته بود: براساس گزارش اولیه، نبود سازوکار مناسب در معدن آزادشهر برای مواجهه با حوادث احتمالی، یکی از دلایل بروز این حادثه است؛ به‌تعبیری می‌توان گفت که این معدن استانداردهای لازم برای جلوگیری از حوادث غیرمترقبه را نداشته است.

سعید باستانی یکی دیگر از دلایل بروز انفجار در معدن یورت را نبود فضای کافی برای خروج گاز زغال‌سنگ که منجر به آتش‌سوزی شده بود، دانست و افزود: این موضوع در گزارش کمیسیون صنایع درباره علل حادثه معدن آزادشهر گنجانده شده است.

روز گذشته همچنین بذری، دادستان عمومی و انقلاب آزادشهر به میزان گفت: وکلای معرفی شده از سوی کانون وکلا و مشاوران حقوقی دادگستری استان به شکل رایگان، وکالت خانواده جان‌باختگان و مصدومان را به‌عهده گرفته‌اند./ جام‌جم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها