بسیاری دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا را از پدیده‌های قرن حاضر می‌دانند. او رئیس‌جمهور کشوری است که تاکنون مقامات آن در دیدار‌های رسمی و بین‌المللی از پروتکل‌های ویژه و بسیار سخت تبعیت می‌کردند، اما او از همه این موارد مبراست. او کسی است که در دیدار با مقام‌های خارجی و داخلی هم تحقیرمی کند و در عین حال خود نیز مورد تحقیر واقع می‌شود.
کد خبر: ۱۰۳۷۱۷۰

او در دیدار با مقام‌های اروپایی رفتارهایی از خود بروز داد که آمریکایی‌ها امروز از این‌که او را رئیس‌جمهور خود بدانند، شرمسار هستند. او رئیس‌جمهور مونته نگرو را به شیوه‌ای غیرمودبانه کنار زد تا خود به صف نخست تصویر یادگاری مقامات برسد.

جان مک‌کین، سناتور جمهوریخواه آمریکایی نیز در سفر به استرالیا تأکید کرد که این فقط هم‌پیمانان آمریکا در سراسر جهان نیستند که از رفتارها و اظهارات رئیس‌جمهور آمریکا دلخورند، خود آمریکایی‌ها نیز از این مساله ناراحت هستند. به گزارش آسوشیتدپرس، مک‌کین در این خصوص گفت: «من متوجه شدم برخی از اقدامات و اظهارات ترامپ، دوستان آمریکا را ناراحت کرده است. این اقدامات و اظهارات همچنین موجب ناراحتی خود مردم آمریکا نیز شده است.»

نانسی پلوسی، رهبر اقلیت دموکرات‌ها در مجلس نمایندگان آمریکا گفته،برای او استفاده از لفظ «رئیس‌جمهور» برای ترامپ سخت است و او جورج بوش را ترجیح می‌دهد.

پلوسی در گفت‌وگو با ان.پی.آر خبرنگار در پاسخ به این پرسش که گفت چرا او ترامپ را رئیس‌جمهور خطاب نمی‌کند، گفت: انجام این کار برایم سخت است، چون نمی‌دانم با توجه به آنچه دیده‌ام، او چقدر برای این شغل برای خودش احترام جلب کرده باشد. در ادامه این مصاحبه، وی در پاسخ به سوال خبرنگاری که او از بین ترامپ و مایک پنس، معاون او ترجیح می‌دهد کدام را «رئیس‌جمهور» خطاب کند، در ابتدا جواب داد «این واقعا بسته به جمهوریخواهان است» اما با گذشت چند ثانیه و با خنده گفت: «من رئیس‌جمهور بوش را ترجیح می‌دهم.»

مشکلاتی که رئیس‌جمهور ناخوانده آمریکا برای این کشور به‌وجود آورده فقط محدود به تعامل اجتماعی وی نیست. فعالیت او در توییتر از دیگر مشکلاتی است که برای آمریکا فراهم آورده است و آخرین مورد در این زمینه اشتباه تایپی وی در یکی از توییت‌هایش دستمایه طنز در بین کاربران اینترنت شده است.

فعالیت‌های ترامپ در توییتر موجب اعتراض برخی از سیاستمداران آمریکایی نیز شده است. در عین حال مجله نیوزویک در مطلبی این موضوع را سوژه کرده و اعلام کرد، نیمی‌از دنبال‌کنندگان ترامپ در توییتر جعلی هستند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها