تیمی که می‌توانست پدیده جام جهانی جوانان باشد، از گردونه رقابت‌ها حذف شد تا باز هم با یک دنیا حسرت، تورنمنتی بزرگ را ترک کنیم. جوانان ایران رفته بودند تا با درخشش خود به چشم استعدادیاب‌های فوتبال دنیا بیایند؛ اما نشد آنچه که می‌خواستیم.
کد خبر: ۱۰۳۵۶۰۵

سرمربی پرتغال در کنفرانس دیروز خود گفت از نمایش تیم ایران در جام جهانی شگفت‌زده شده و مثل این جمله را سرمربی کاستاریکا هم گفت؛ اما متاسفانه جوانان شایسته ایران با وجود نمایش‌هایی قابل قبول، از مسابقات کنار رفتند. جوانان شایسته ما رفته بودند خود را به فوتبال دنیا معرفی کنند؛ اما با وجود لیاقت فراوان، حذف شدند. جوانان ما در ججوی کره‌جنوبی به‌دنبال همان چیزی بودند که بزرگان دیروز و امروز فوتبال دنیا، در جام‌های جهانی جوانان به آن رسیده‌ بودند.

پل پوگبا (2013)، الکساندر لاکازت (2011)، سرخیو آگوئرو، الکساندر پاتو، آرتورو ویدال (2007)، لیونل مسی، فرناندو یورنته (2005) و خاویر ساویولا (2001) با درخشش در این مسابقات، نامی برای خود دست و پا کردند و این جام هم می‌توانست برای جوانان ما سکوی پرتاب باشد. در سال‌های اخیر، یکی از دغدغه‌های شیرین فوتبالدوستان ایرانی، حضور بازیکنان جوان ایران در سطح اول فوتبال اروپا بوده است. آسمان فوتبال ایران بعد از سال‌ها خاموشی، سرانجام ستاره‌هایی را دید که به‌دنبال مسابقات قهرمانی جوانان آسیا به تیم‌های اروپایی راه یافته بودند.

علیرضا جهانبخش، سردار آزمون و سعید عزت‌اللهی (که در جام جهانی جوانان خوش درخشید) در تور تیم‌های اروپایی افتادند تا این بازیکنان، نسل جدید لژیونرهای فوتبال ایران را تشکیل دهند. در این مسابقات هم رضا شکاری، امید نورافکن، رضا جعفری و مهران درخشان‌مهر درخشیدند و به چشم آمدند؛ ولی کاش به مراحل بعدی می‌رفتیم تا ستارگان ما بیشتر به دنیا معرفی می‌شدند.

مهدی توتونچی

جام‌جم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها