مراسم رونمایی از کتاب «کوروش بزرگ» و اعلام رسمی آغاز ساخت فیلم کوروش بزرگ عصر یکشنبه (یکم خرداد) در موزه سینما با اجرای داریوش ارجمند ‌برگزار شد. این فیلم را آذر معماریان، همسر زنده‌یاد علی معلم تهیه می‌کند.
کد خبر: ۱۰۳۴۱۸۸

به گزارش ایسنا، ارجمند، ابتدای این مراسم با اشاره به دوره‌های مختلفی از تاریخ بر اهمیت دوران باستان و بررسی دوران گذشته اشاره کرد و کوروش را دردانه‌ای در تاریخ ایران دانست.

او همچنین از علاقه و خواست زنده‌یاد علی معلم و همکاری او با جعفری جوزانی برای ساخت پروژه سینمایی کوروش یاد کرد.در ادامه علی نصیریان با بیان این که ساخت چنین کارهایی خیلی خطیر و سخت است، گفت: خود من در زمینه شاهنامه هرچه در سینما و تئاتر دیدم خوب نبود ، چون بخشی از آن به اسطوره و دور بودن از زمان‌ برمی‌گردد، به طوری که موضوع را در جایی ماورائی کرده است، پس ساخت چیزی که قابل باور باشد، سخت است؛ بنابراین باید اقدام ملی وجود داشته باشد که بتوان این کار را انجام داد.نصیریان تاکید کرد: این فیلم باید جهانی باشد و همه جا پخش شود.

در بخشی دیگر از این مراسم قاسمی، سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: دعوت از دکتر ظریف هم برای این مراسم صورت گرفته بود و ما به دلیل شلوغی برنامه‌ها تقسیم‌ کار کردیم. سینما و هنر در حوزه کاری ماست و ما عقب هستیم.

او افزود: کاری که برای کوروش انجام می‌شود، سترگ است و امیدواریم بتوانیم در شرایطی که ایران هراسی در مناطق پیرامون ما وجود دارد و زیاد است از این‌ پروژه بخوبی حمایت کنیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها