قهرمانی فینالیست‌ها در یک شب

این که فینالیست‌های لیگ قهرمانان اروپا در یک شب قهرمان لیگ‌های داخلی کشورهای خود شوند و تعداد قهرمانی‌هایشان هم کاملا برابر باشد ، اتفاقی است که شاید هر صد سال بیفتد. یکشنبه شب رئال‌مادرید در هفته آخر لالیگا قهرمانی خود را جشن گرفت تا به طلسمی پنج ساله پایان دهد و در ایتالیا هم یوونتوس دومین جام این فصل را بالای سر برد.
کد خبر: ۱۰۳۳۷۱۶

تاجگذاری شماره 33

رئال‌مادرید با برتری 2 بر صفر مقابل مالاگا در هفته آخر لالیگا، برای بار سی و سوم توانست قهرمانی لالیگا را از آن خود کند. این تیم در نیم‌فصل دوم لالیگا شایستگی و ثبات خود را ثابت کرد.

یک رکورد تاریخی

رئال‌مادرید در بازی یکشنبه‌شب مقابل مالاگا هم گل زد تا رکوردی تاریخی برای این تیم ثبت شود. رئال‌مادرید اولین تیم اسپانیایی شد که در همه 38 بازی یک فصل موفق به گلزنی شده است. تعداد بازی‌های متوالی که رئال موفق به گلزنی شده به عدد 64 رسید. آخرین بار که رئال در لالیگا موفق به گلزنی نشد، به هفته 18 فصل گذشته برمی‌گردد.

شیرین‌ترین قهرمانی زیدان

زین‌الدین زیدان، سرمربی رئال‌مادرید پس از قهرمانی رئال در لالیگا با شادی زایدالوصفی پاسخگوی سوالات خبرنگاران شد: شاید به نظر نرسد ولی از درون بسیار خوشحالم؛ چون لالیگا تورنمنتی بسیار دشوار است و قهرمانی در آن شیرینی خاصی دارد. این بهترین و سخت‌ترین قهرمانی ممکن بود. 38 هفته تلاش و بازی با تیم‌های دشوار ثابت می‌کند ارزش کار ما چقدر بالاست. از همان هفته اول سخت تلاش کردیم تا به موفقیت امروز دست یابیم. لیگی بسیار رقابتی و سخت را پشت‌سر گذاشتیم و با شایستگی قهرمان شدیم. سال‌ها بود قهرمان لالیگا نشده بودیم. بازیکنان نقش اصلی در این قهرمانی داشتند. در تمام فصل جنگیدند تا رئال قهرمان شود. کارشان فوق‌العاده بود. رونالدو همیشه تفاوت‌ها را رقم می‌زند. خوشحالم که برنامه من برای حفظ آمادگی بدنی او در مقطع پایانی فصل جواب داد.

می‌خواهیم به سیبه‌لس (میدان اصلی مادرید) رفته و کنار هواداران جشن قهرمانی بگیریم. سپس به فینال لیگ قهرمانان فکر خواهیم کرد.

البته کنفرانس زیدان با ورود غیرمترقبه چند بازیکن رئال ازجمله مارسلو که مدام فریاد می‌زدند «قهرمان» تا چند ثانیه متوقف شد.

رونالدو: ثابت کردیم بهترینیم

کریستیانو رونالدو بعد از قهرمانی رئال در این فصل گفت: واقعا حس خوبی دارم. از لحاظ بدنی کاملا آماده بودم و باید بگویم در سال‌های اخیر هرگز در پایان فصل، چنین شرایطی نداشته‌ام. از این قهرمانی بسیار خوشحالم و امشب ثابت کردیم بهترین تیم اسپانیا هستیم. این قهرمانی تقدیم به همه هواداران. از حالا باید به فینال لیگ قهرمانان فکر کنیم. خیلی خوشحالم که فصلی فوق‌العاده را پشت‌سر گذاشتیم، بهترین فصل تا به حال زیرا مربی باهوشی داریم و همین طور کمک بازیکنانی که کمتر بازی کردند خیلی موثر بود. می‌دانیم که فینال کاردیف خیلی دشوار خواهد بود ولی فعلا می‌خواهیم از قهرمانی لالیگا لذت ببریم.

کاسیاس و تبریک قهرمانی

ایکر کاسیاس، کاپیتان سابق رئال‌مادرید سی و سومین قهرمانی تیم محبوبش را در توئیتر تبریک گفت. کاسیاس که به دلیل رفتار نامناسب مورینیو مجبور شد با دلشکستگی رئال‌مادرید را ترک کند، بعد از قهرمانی رئال‌مادرید در لالیگا در صفحه خود 33 عکس جام راکنار هم گذاشت و قهرمانی در لالیگا را به هواداران رئال تبریک گفت.

لحظه‌شماری برای جشن

سرخیو راموس، کاپیتان رئال بعد از قهرمانی گفت: حس بسیار خوبی دارم. برای این قهرمانی زحمت کشیدیم و رقابت بسیار سخت بود. این قهرمانی نتیجه ثبات و فداکاری بود. بسیار بی‌نقص کار کردیم و باید بگویم این گروه، کاملا شایسته قهرمانی بود.

فکر می‌کنم رمز موفقیت ما ثبات در نتایج بود. به هر بازی مثل یک فینال نگاه می‌کردیم و در طول فصل، تمرکزمان را از دست ندادیم. جایی که نیاز بود اتحادمان را حفظ کنیم، این کار را انجام دادیم. سه امتیازها را جمع کردیم و به شایستگی قهرمان شدیم. برای رفتن به میدان سیبه‌لس و جشن قهرمانی کنار هواداران لحظه‌شماری می‌کنم.

ایسکو: می‌مانم

ایسکو، هافبک رئال‌مادرید بعد از قهرمانی لالیگا به هواداران این تیم اطمینان داد که فصل آینده در این باشگاه حضور خواهد داشت. شایعات بسیاری در مورد من به وجود آمد؛ اما هواداران رئال نگران نباشند، من در این تیم می‌مانم. بله وقتی به تیم اضافه شدم همه چیز پیچیده بود، ولی من از لحاظ ذهنی خودم را تقویت کردم و بسیار حمایت شدم. مدت‌ها بود منتظرش بودم ولی این یک رویا بود که با خانواده و دوستانم، در شهر خودم، این قهرمانی را جشن بگیریم. همیشه ممنون محبتی خواهم بود که به من نشان دادند. فوق‌العاده لذت بردم.

اینیستا: رئال بهتر بود

آندرس اینیستا، کاپیتان بارسلونا، قهرمانی رئال در رقابت‌های این فصل لالیگا را به این تیم تبریک گفت: ما در بازی آخر پیروز شدیم. ما کارمان را انجام دادیم، اما رئال در طول فصل بهتر از ما بود. تبریک به آنها. ما به پیروزی رسیدیم و همه حرف‌های دیگر بی‌معنی است. حیف شد این پیروزی برای قهرمانی کافی نبود. همه از لوییز انریکه به خاطر آنچه انجام داد، قدردان هستند. اکنون باید برای دیدار مقابل آلاوز (فینال کوپا دل ری) آماده شویم تا فصل را به بهترین شکل به پایان برسانیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها